کد خبر: 1088641
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
شواهد تاریخی نشان می دهد که موسسات امنیتی رژیم صهیونیستی همواره تلاش می کنند اخبار مربوط به کشته شدن نظامیان و افسران اطلاعاتی خود را سانسور کنند.

پایگاه خبری المیادین در مورد این که رژیم صهیونیستی اطلاعات مربوط به تلفات افسران خود را سانسورمی‌کند نوشت، عامیربارلیف وزیر امنیت داخلی اسرائیل، ناکامی‌های زیادی درعملیات‌های خود داشته است و آخرین مورد آن دو هفته پیش در مورد کشته شدن یک افسر در واحد «سییرت متکال» در سوریه سال 1984 فاش شد، که این افسر در یک عملیات امنیتی کشته شده است نه یک سانحه رانندگی.

این پایگاه خبری ادامه داد که ،این اتفاق در زمانی رخ داد که بارلیف به نیروهای گارد مرزی در پی ترور نیروهای مبارز قدس در جنین تبریک گفت و نسبت به تلفات نیروهای خود فقط به مجروحیت فرمانده نیروی یمام اشاره کرد. ولی در پایان سخنان خود با خانواده‌های کشته شدگان ابراز همدردی کرد و آرزوی بهبودی برای مجروحان کرد که این سخن وی برخلاف ادعای قبلش که هیچ کشته‌ای نداده‌ایم طوفانی به راه انداخت.

رسوایی بارلیف تنها در این زمینه نبود، فرمانده لشکر بنیامین در ارتش اشغالگر فاش کرد که 12 سرباز در جریان درگیری در اردوگاه آوارگان قلندیا مجروح شده اند که نیاز به انتقال آنها به بیمارستان هست که این شکستی دیگر برای او محسوب میشود.

یک سال پیش، آرشیو ارتش اشغالگر اسرائیل فاش کرد که چهارده اسرائیلی با شلیک موشک‌های عراقی در سال 1991 کشته شدند، در حالی که روزنامه «یدیعوت آحرونوت» به نقل ازسایت یادبود قربانیان اسرائیل اعلام کرد تعداد کشته‌های اسرائیلی بیشتر است و ممکن است به هفتاد و چهار نفر برسد، درحالی صهیونیست‌ها فقط به کشته شدن سه تن اشاره کردند.

خبری که در سال 2017 در شبکه عبری اسرائیل پخش شد باعث افشای دروغ‌های اسرائیل شد . این خبر به کشته شدن 6 سرباز در ماه ژوئن با شرایط مختلفی مثل واژگونی خودروهای خود یا مرگ ناگهانی و یا تیراندازی تصادفی یا با خودکشی اشاره کرد. این خبر برای رژیمی که نسبت به تلفات انسانی به ویژه در حوزه نیروهای امنیتی خود بسیار حساس است عجیب بود.

در همین بازه زمانی سال 2017 و قبل از سال 2016، مطبوعات عبری ده حادثه را که به صورت پراکنده اعلام شده بود، پیگیری کردند که همه آنها در جولان سوریه رخ داده بود که شش تن از نیروهای ارتش اسرائیل کشته و هفده تن مجروح شدند، درحالی که به جزئیات چگونگی این رخداد نپرداختند.

در آن دوره اشاره شد که مقامات اسرائیلی با توجه به تشدید جنگ در سوریه، مراسم های متعددی را برای تجلیل از افسران و سربازانی که پشت مرزها میجنگند برگزار کردند و همچنین خدمات لجستیکی و درمانی گسترده‌ای برای شبه نظامیانی که مجروحیت آنها تصادفی گزارش شده، ارائه کردند.

یک سال پیش، نهاد عبری کشته شدن «یهودا کوهین » افسر اطلاعاتی اسرائیل، با گلوله‌های ناشناس در مکزیک را فاش کرد و این افشاگری چند هفته پس از حمله عراقی‌ها به مرکز موساد در کردستان، منتشر شد و چندین رسانه نیز این قتل و مجروح شدن چند افسر اسرائیلی را تایید کردند. ولی این حادثه و محل مرگ این افسر اطلاعاتی ناشناخته باقی ماند.

چند ماه پیش، رسانه‌های مختلف عبری مطلبی را در قالب "اجازه نشر" پخش کردند که در آن «نیکولای ودوبنکو» افسر واحد یمام،در یک حادثه رانندگی در قدس کشته شده است که بر اساس همین خبر این افسر در چندین عملیات در کرانه باختری علیه نیروهای مقاومت شرکت کرده بود.

این رژیم امکان پیگیری حوادث رانندگی که باعث کشته شدن افسران فعال در یگان‌های ویژه شده و همچنین اجازه بررسی قتل‌ها و تیراندازی‌های تصادفی برای کمیته‌های تحقیق و تفحص را نمی‌دهد. نهادی که ادعا می‌کند دستگاه رسانه‌ای خود آزادی زیادی دارد، زیرا این چنین پیگیری‌هایی عرصه را برای سیستم امنیتی اسرائیل تنگ می‌کند وهمچنین نوشتن درباره ی این مسائل با فقدان اطلاعات کامل با مشکل مواجه می‌شود.

شاید ترور شرین ابوعقیله خبرنگار فلسطینی در جنین و متعاقب آن دروغ‌های اسرائیل که مقاومت را متهم می‌کند و سپس عقب نشینی آنها ، نشان دهنده سطح دروغگویی و همچنین سردرگمی داخلی اسرائیل باشد.

صدها نمونه دال بر تلفات انسانی در ارتش اشغالگر اسرائیل موجود است، با توجه به این شواهد می‌توان از طریق مراکز تحقیقاتی مرتبط عربی یا خارجی متخصص در داخل کشور این حوادث را تحت مطالعه میدانی قرار داد که باعث افزایش محبوبیت مقاومت و شکاف‌های عمیق روانی در اسرائیل و متحدان غربی آن‌ها شد.

بخش نظارت و سانسور رژیم صهیونیستی سرانجام پس از گذشت 4 سال، هویت افسر صهیونیست به هلاکت رسیده در نوار غزه را فاش و اعلام کرد که "محمود خیرالدین" یکی از افسران نیروی ویژه "متکال" بود که سال 2018 در شرق خان یونس به ضرب گلوله مبارزان مقاومت فلسطین به هلاکت رسید.

این در حالی است که مقاومت فلسطین همان موقع از هلاکت این افسر اسرائیلی خبر داده بود و سرانجام دشمن صهیونیستی پس از گذشت 4 سال آن را تایید کرد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار