کد خبر: 1086623
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
نماینده مجلس:
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: روز جهانی قدس به عنوان یادگار ماندگار امام راحل در حقیقت روز صف بندی بین حق و باطل است.

حجت الاسلام رضا تقوی در جمع راهپیمایی کنندگان روز جهانی قدس در تبریز، با بیان اینکه روز قدس روز اتحاد و همبستگی مسلمانان و آزادی خواهان جهان است، افزود: یکی از معانی خاص حضور گسترده مردم ایران اسلامی و آذربایجان شرقی و تبریز در راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام طرفداری از حق در مقابل باطل است و باید مرزبندی بین این دو هموراه وجود داشته باشد.

وی از روز جهانی قدس به عنوان یادگار امام راحل یاد کرد و افزود: آن امام بزرگوار می خواست جهانیان را نسبت به موضوع فلسطین حساس کند که در این سرزمین ظلم برزگی شده است و اگر مسلمانیم نباید در این موضوع بی تفاوت باشیم و باید عکسل العمل مقتضی به ظلم و ظالم انجام دهیم.

تقوی اظهار داشت: بر همین اساس امام راحل به دنبال این بود تا مساله فلسطین در وجدان های بیدار بشری همواره زنده و پویا بماند و مسلمانان و آزادی خواهان جهان هیچگاه نسبت به این مقوله دچار فراموشی نشوند.

وی با تمجید از حضور وسیع و گسترده مردم تبریز در راهپیمایی روز جهان قدس، گفت: این حضور یکی از پیام های بسیار مهم و تاثیرگذار روز جهانی قدس به جهانیان است که ما همواره پشتیبان فلسطینی ها هستیم که گامی بسیار مهم در جهت آزادی قدس شریف است.

تقوی اتحاد و همبستگی بین مسلمانان و ملت های آزادی خواه بر حول محور قدس را از جمله ویژگی های بسیار مهم روز جهان قدس برشمرد که ظرفیت بزرگی برای کل جهان به حساب می آید و در آن همه ملت ها، فرهنگ ها  و پیروان ادیان مختلف در این روز دور هم جمع می شوند.

وی همچنین پیوند بین انقلاب اسلامی مردم ایران و انقلاب فلسطینی ها را از دیگر ویژگی های روز جهان قدس بیان کرد و افزود: به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام راحل و مقام رهبری فلسطین در تفکر مردم جهان جایگاه خاصی پیدا کرده و مدافعان راه آزادی فلسطین زبانزد شده اند، مثل جوانان غیور غزه و حتی کرانه رود اردن که اسرائیلی ها را مجبور به فرار می کنند.

تقوی با اشاره به تاریخچه سرزمین های اشغالی و چگونگی ایجاد کشور جعلی اسرائیل، از صهیونیست ها به عنوان حرام زاده هایی نام برد که از نام کوه صهیون محل دفن حضرت داوود با انواع حیله ها، سوء استفاده می کنند و این عده حتی یهودی هم نیستند.

وی تجاوز به سرزمین های فلسطینی را یکی از نقشه های شوم و پردامنه استکبار جهانی دانست و اظهار داشت: آمریکا و انگلیس و نظام سلطه یک عده آواره را از اقصی نقاط جهان جمع کرده و به فلسطین آورده اند که اگر گوشه ای از تاریخ این سرزمین را مطالعه کنیم به زوایای پیدا و پنهان و عجیب آن پی خواهیم برد.

تقوی مساله فلسطین را بخشی از هویت و تاریخ ایران اسلامی برشمرد و با بیان اینکه این تاریخ با تاریخ ما گره خورده است، افزود: بی توجهی به این تاریخ به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

وی قدرت دفاعی و مبارزاتی جوانان فلسطینی را یکی از پیامدهای آشکار اعلام روز جهانی قدس از سوی بنیانگذار جمهوری  اسلامی ایران دانست و ادامه داد: امروز جوانان مبارز فلسطینی به حدی از توانمندی دفاعی رسیده اند که اسرائیل می داند توان مقابله با آنها را ندارد.

تقوی هدایت های رهبری انقلاب و جانشین شایسته امام را عامل مهم پیروزی های ایران اسلامی در جنگ نرم و سخت بیان کرد و دلاوری ها و جان فشانی های سردار شهید سلیمانی نمونه ای از این قدرت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر