کد خبر: 1081643
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
فرمانده قرارگاه راهيان نور سپاه استان سمنان :
فرمانده قرارگاه راهيان نور سپاه استان سمنان در نشست خبري قرارگاه راهيان نور با اشاره به نقش راهيان نور در عرصه جهاد تبیین گفت: راهیان نور یکی از مولفه های قدرت نرم جمهوری اسلامی است .
مرتضی داودی

سرهنگ علي خالقيان معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان در نشست خبري قرارگاه راهيان نور سپاه استان سمنان با بیان اینکه هدف ما از اعزام کاروان هاي راهیان نور آشنایی نسل امروز با فرهنگ والاي جهاد و شهادت است، افزود:بيستم اسفند ماه روز راهیان نور نامگذاري شده است که با بهره گیری از ظرفیت های متنوع راهیان نور در قالب غبار روبی از گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، اجرای برنامه های آبروی محله و حضور در نماز جمعه و استمرار در کمک مومنانه توسط خادم الشهدا برنامه ريزي لازم جهت بزرگداشت این رویداد فرهنگی تدارک ديده شده است.
سرهنگ خالقيان توجه به رعايت پروتکل هاي بهداشتي در برنامه اعزام کاروان هاي راهيان نور را امري مهم و ضروري عنوان کرد و ابراز داشت: با توجه به شرایط کرونا باید هم زیستی با کرونا را در دستور کار قرار دهیم و یکی از شرایط مهم اعزام افراد به سفر راهیان نور تزریق مرحله سوم واکسن کرونا است.
وي افزود: در سال جاري ۳۲۵ نفر در سالروز شهادت شهدای هفت تپه به استان خوزستان و کرمان اعزام شدند.
فرمانده قرارگاه راهيان نور سپاه استان سمنان تصريح کرد: سیاست ما در راهیان نور دعوت ،عزیمت،زیارت و مداومت در خصوص اعزام است و توجه به آسان سازی ،تسهیل در اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد.
وي افزود:در قرارگاه دانشجویی شهید علم الهدی درخصوص اعزام ۱۱۰۰دانشجو از ۱۳تا ۲۵ اسفندماه برنامه ريزي شده است و اعزام کاروان راهيان نور روحانیون به تعداد ۵۰ نفر از طلاب استان سمنان به انجام رسیده است و اعزام راهیان نور دانش آموزی بصورت حضوری به دلیل شیوع کرونا با وقفه مواجه شد و لذا راهیان نور دانش آموزی بصورت مجازی از طریق شبکه شاد برگزار می شود.
سرهنگ خالقيان اظهار داشت: استان سمنان از پیشگامان طرح راهیان نور مردمی است و استاندار محترم سمنان حمایت های زیادی در این خصوص داشته است .
فرمانده قرارگاه راهيان نور سپاه استان سمنان درخصوص شيوه اعزام کاروان هاي راهيان نور خانوادگي خاطر نشان کرد:کاروان راهیان نور خانوادگی با خودروهای شخصی به نامه شهید فخری زاده مزين شده است که از ۲۷اسفند ماه شروع خواهد شد و پیش بینی می شود بیش از ۱۰۰۰خودروي شخصي و بیش از 4هزار نفر به مدت 5روز در این برنامه بزرگ فرهنگي از سراسر استان سمنان حضور یابند و بازديد از یادمان های قائمیه، فتح المبین، مسجد خرمشهر ،اروند کنار ،نهر خین ،طلاییه ،هویزه و معراج شهدای شهید محمودوند اهواز از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این اعزام ها است‌.
وي تصريح کرد: هزینه سفر براي هر نفر در مدت ۵ روز مبلغ يک ميليون و پانصد هزار ريال است که شامل هزینه های اسکان و تغذیه خواهد بود.
شايان ذکر است متقاضيان شرکت در کاروان راهيان نور خانوادگي با خودروهاي شخصي مي توانند با مراجعه به آدرس https://survey.porsline.ir/s/pZl9Fo6يا ویا با مراجعه حضوري به مراکز اردويي ،راهيان نور و گردشگري سپاه در شهرستان ها نسبت به ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر اقدام نمايند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار