کد خبر: 1081303
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهار محال و بختیاری
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان ۲۲ اسفندماه و روز بزرگداشت شهدا ۲۰ عنوان برنامه در قالب ۱۲۰ برنامه با شعار "راه شهید ادامه دارد" در مناطق مختلف این استان برگزار می‌شود.

فریبرز نجفی روز یکشنبه در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان افزود: این برنامه‌ها با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بزرگداشت نام و یاد شهدا با همکاری دستگاههای اجرایی و همراهی مردم اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه شهدا دِین بزرگی را بر گردن همه مردم جامعه دارند، گفت: برگزای برنامه‌های مختلف بزرگداشت روز شهید، نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک گام در راستای ادای دین به شهدا و ایثارگران است.

به گفته وی، تجلیل از جانبازان شاغل و بازنشسته در دستگاه‌های اجرایی، دلجویی و سرکشی از خانواده ایثارگران در قالب طرح سپاس، اجرای طرح علمداران حماسه، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا توسط ائمه جمعه و جماعت از دوشنبه در سطح استان به مناسبت روز شهید آغاز می‌شود.

وی اظهارداشت: برگزاری همایش جانبازان ۷۰ درصد در قالب اردوی یکروزه و برگزاری کارگاه آموزشی نشاط و شادابی و مسابقات فرهنگی، ورزشی، کاشت ۲ هزار و ۴۳۸ درخت به یاد و خاطره شهدای استان، برگزاری جایزه ملی ایثار به صورت ویدئوکنفرانس با حضور معاون اول رییس جمهور، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در سراسر کشور، همایش تجلیل از همسران جانباز شهید به صورت ویدئوکنفرانس کشوری با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

نجفی افزود: فضاسازی ادارات در این هفته و همچنین برگزاری آیین "نوروزی با شهدا" و "عیدی با شهدا " در استان برگزار می‌شود که برنامه نورزی با شهدا با همکاری ادارات آموزش و پرورش در سراسر گلزار شهدای استان در راستای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت به نسل جدید و دانش‌آموان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید عشایری در ۲۷ اردیبهشت ماه سال آینده در استان افزود: کمیته برگزاری این برنامه تشکیل شده است.

به گفته وی، هماکنون ۴۵۰ هزار اثر از شهدای استان جمع‌آوری و درمرکز تهران در حال نگهداری است.

نجفی افزود: پارسال در آستانه شب عید شهرداران و دهیاران استان بیش از ۸۵ درصد تابلوهای شهدا را با اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیون تومان تعمییر، مرمت و بازسازی کردند و امسال نیز آمادگی لازم برای تعمیمیر ومرمت تابلوهای شهدا وجود دارد و طراحی و بنر شهدا در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آماده شده است.

کنگره ملی ۱۰ هزار شهید عشایر کشور ۲۵ اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود

مسوول بسیج جامعه عشایری چهارمحال و بختیاری از برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید عشایر کشور در ۲۵ اردیبهشت ماه سال آینده  در استان برگزار می‌شود 

سرهنگ علی‌اصغر ایزدی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص بحث اقوام و حساسیت ویژه در این زمینه افزود: در برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری باید از ظرفیت تمام دستگاههای اجرایی استانی و کشوری استفاده شود.

وی اظهار داشت: محورها و رویکردهای این کنگره با تمام یادواره  کنگره‌های شهدا در استان متفاوت است و با شعار" ۱۰ هزار شهید، ۱۰ هزار خدمت " با رویکرد فرهنگی، محرومیت‌زدایی، خدمات‌رسانی برگزار می‌شود که باید براساس شعار و رویکردهای این کنگره با همکاری بنیادشهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جلسات متعدد در سپاه و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزارشده است.

وی به فعال شدن کمیته‌های مختلف بزرگداشت این کنگره از جمله کمیته فرهنگی، محرومیت‌زدایی، بهداشتی، کمیته وحدت اقوام در استان تشکیل شده است.

ایزدی از برگزاری جشنواره شب شعر و حضور ۶۰۰ نفر از شعرای کشور در آستانه برگزای این  کنگره، برگزاری بزرگداشت مقام شهدای مدافع حرم عشایری درسطح استان اشاره کرد و گفت: ۵۳ شهیدمدافع حرم عشایری در کشور شناسایی شده است که از خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل خواهد شد.

استفاده از ظرفیت مردمی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده شود

مشاور استاندار و مسوول هماهنگی امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: از ظرفیت‌های مردمی باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده شود.

علی گودرزی با بیان اهمیت استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تشکل‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: هم اکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و باید این امر با قدرت و سرعت بیشتر ادامه داشته باشد.

وی اظهارداشت: اجرای برنامه راهیان نور یک فرصت برای تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که باید حلقه تکمیلی راهیان نور در استان تدوین و برنامه ریزی شود تا گفتمان فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به یک جریان فکری تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه ۲۰ درصد درصد بودجه فرهنگی دستگاه‌های اجرایی به حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص داده می‌شود، افزود: اردوی راهیان نور یک گام در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و باید برای اجرایی این اردوها برنامه‌ریزی مدون انجام و دستگاههای اجرایی نیز در راستای تامین اعتبار این اردوها همکاری داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر