کد خبر: 1080860
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از افزایش ۳۲ درصدی صادرات در این استان در مدت سپری شده از سال جاری خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان امسال به ۴۰ درصد برسد.

صابر پرنیان  اظهار کرد: صنعت در این استان، خودساخته و متکی به بخش خصوصی و دارای پیشینه است.

وی با اشاره به مشکلات بخش صنعت آذربایجان شرقی افزود: بحث تامین مالی و سرمایه در گردش از مهم ترین مشکلات صنعتگران در سال های اخیر است، تامین منابع، موضوع بازاریابی و فروش، حفظ بازار و تجارت خارجی از دیگر دغدغه های جدی سرمایه گذاران در این بخش است.

پرنیان با بیان اینکه صادرات آذربایجان شرقی به بیش از ۱۱۸ کشور جهان انجام می شود، گفت: در تولید برخی محصولات افزایش چشمگیر داشتیم و تداوم تولید در گروی شناسایی بازار هدف خارجی است.

وی یادآور شد: راهبرد سازمان، حمایت از تولید و سرمایه گذاری است و باید با رویکرد مانع زدایی و شناسایی بازارهای هدف، فعالیت های اقتصادی رو به جلویی شکل بگیرد.

وی اضافه کرد: حاکمیت باید از نقش تصدی گری فاصله گرفته و تسهیل گری بکند؛ دولت سیزدهم با رویکرد عدالت محور، سعی در تخصیص مناسب اعتبار برای پیشبرد اهداف اقتصادی است.

رئیس سازمان صمت استان خاطرنشان کرد: در آذربایجان‌شرقی شورای عالی سرمایه گذاری شکل گرفته و به صورت مصمم جلسات کاری با هدف مانع زدایی از مشکلات پیش پای صنعتگران و تولید کننده ها تشکیل می شود.

پرنیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه معدن در رتبه چهارم واحدهای صنعتی قرار داریم، گفت: سال آینده تلاش خواهیم کرد تا این وضعیت را یک رتبه ارتقا دهیم.

وی همچنین با اشاره به آغاز فعالیت درگاه ملی صدور مجوز در چند ماه آینده گفت: در سالیان گذشته یکی از مهمترین مشکلات اقتصادی کشور، روند پیچیده و طاقت‌فرسای اخذ مجوزهای این حوزه بود که با آغاز فعالیت این درگاه، گام مهمی در راستای تسهیل صدور مجوزهای کسب‌ و کار برداشته می شود.

رئیس خانه صنعت و معدن آذربایجان شرقی نیز با اشاره به دغدغه های صنعتگران استان گفت: تحریم های داخلی در کنار تحریم های خارجی موانع جدی پیش پای صنعتگران گذاشته و مجموعه ای از تشریفات و کاغذبازی های اداری دست و پاگیر مانع از فراغت بال فعالان این عرصه است.

محمد حسین باقری به اشاره به فرسودگی ماشین‌آلات واحدهای تولیدی و صنایع گفت: برای خرید ماشین آلات خارجی با مشکل مواجه هستیم؛ بانک ها و بخش های دولتی باید همت و به رفع این مشکل ‌کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پایین بودن قیمت تمام شده محصولات در کشور و اشباع بازار داخلی، باید با برنامه ریزی مناسب، به تسهیل مسیر صادرات کمک کنیم.

آذربایجان شرقی در سال گذشته بیش از سه میلیارد دلار صادرات داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر