کد خبر: 1080324
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به سفر رئیس جمهوری به قطر گفت: این سفر ضمن نمایش نقش مهم ایران در منطقه، از منظرهای مختلفی اهمیت داشت.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، اظهار کرد: سفر رئیس جمهور به قطر از منظرهای مختلفی اهمیت داشت به طوری که میزبانی جام جهانی و دخالت در تامین گاز جهان، موجب شده تا کشور  سه میلیونی قطر به دنبال ایفای نقش یک بازیگر بزرگ در دنیا شود. 

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا قطر را کشور راهبردی آمریکا در خارج از ناتو نامیده است، از این‌رو امیر قطر در نظر دارد تا علاوه بر حفظ اتحاد استراتژیک با آمریکا، روابط خود را با بازیگران بزرگ منطقه ارتقا ببخشد و در برابر رقبای خود جایگاه بهتری را از آن خود کند. 

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: قطر یکی از سه ضلع مثلث قدرت در گاز و یکی از ارکان مهم اوپک گازی است به طوری که شراکت ایران و قطر در میادین مشترک نفت و گاز از یک سو روابط مضر را خواهد کاست و از طرف دیگر ارکان اوپک گازی جهان را تقویت خواهد بخشید. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشاجره اخیر روسیه و اوکراین گفت: احکام توسط پوتین در وبسایت منتشر شده است و پوتین نیز برای برقراری صلح در مناطقی به وزارت خارجه خود دستور داده تا مذاکرات این دو منطقه ایجاد شود ولی گویا رئیس جمهور روسیه راه سوم یعنی به رسمیت شناختن دو جمهوری را انتخاب کرده است. 

وی افزود: روسیه می‌خواهد تا اوکراین پیش از اینکه مرکز جاسوسی و نظامی علیه مسکو شود، کنترل شود و این کار منجر به درگیری شد، ولی آنکه در این رابطه منطقه را تهدید می کند، ناتو است. 

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به موضوع روز از جمله برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: از مهم‌ترین اتفاقات جشنواره فیلم فجر امسال پررنگ شدن آثاری با مضامین ملی و انقلابی است در حالی که از میان ۲۲ فیلم در پنج فیلم به صورت مستقیم و غیرمستقیم به شخصیت‌های نامدار کشور پرداخته شده بود. 

وی یادآور شد: فیلم موقعیت مهدی برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره شد که در خصوص زندگی دو برادر شهید مهدی و حمید باکری بود. 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه برای رسیدن به تقوای الهی باید به سمت تحقق الهی رفت، گفت: مبارزه با فقر و فساد دو راه رسیدن با تحقق الهی است؛ ضرر فساد اقتصادی به شکلی است که اگر لقمه حرام بین مردم و مسوولان رواج یابد، انواع فساد نیز در جامعه رایج می‌شود. 

حجت الاسلام آل هاشم با تشکر از حضور گسترده مردم در مراسم تشییع دو خلبان و یک شهروند جان‌باخته در سانحه هوایی تبریز خاطرنشان کرد: از همه نهادهای نظامی و امنیتی تشکر می‌کنم و امیدوارم همیشه سربلند باشید.

امام جمعه تبریز گفت: این خلبانان می‌توانستند پرش کنند، ولی به علت سقوط در منطقه مسکونی این کار را انجام ندادند و جان خود را از دست دادند. 

وی با اشاره به مناسبت مهم هفته اظهار کرد: این هفته مبعث پیامبر اکرم (ص) را داریم که بزرگترین عید مسلمانان است و امیدوارم این عید بر همه مبارک باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اهداف بعثت گفت: هدف از بعثت تربیت انسان، عدالت اجتماعی، تعلیم و تربیت، تکمیل اخلاق بشر، تذکر و یادآوری نعمت‌های الهی است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر