کد خبر: 1079402
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
مدیرکل بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: در آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی تعداد ۱۹ اثر برگزیده و برتر تجلیل می شوند.

امیر دریادار رضا عباسی  در نشست خبری با اصحاب رسانه، زمان برگزاری آیین اختتامیه جشنواره فوق را دوم اسفند ماه اعلام و اضافه کرد: این مراسم از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه در محل تالار اجتماعات موزه دفاع مقدس تبریز و با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی و نیز سخنران ویژه مراسم، آغاز می شود.

وی مجموع آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره از سراسر کشور را یکهزار و ۴۵۰ اثر اعلام کرد که پس از داوری در تهران تعداد ۱۹ اثر به عنوان رتبه های برتر در محورهای پنجگانه جشنواره، انتخاب و در روز برگزاری مراسم اختتامیه با اهدای جوایز ویژه ، لوح تقدیر و تندیس جشنواره تجلیل خواهند شد.

امیر عباسی با اشاره به حضور و استقبال مطلوب اهالی رسانه و فعالان مجازی آذربایجان شرقی از این جشنواره ملی، اظهار داشت: در مجموع ۳۳ درصد از آثار  این جنشواره متعلق به این استان است که نشان دهنده ظرفیت ها و امکانات گسترده علمی و محتوایی فضای مجازی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت می باشد.

به گفته وی تعداد پنج اثر از آثار برگزیده و برتر سومین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی از آذربایجان شرقی است.

امیر عباسی پایگاه های اطلاع رسانی مجازی و خبری، شبکه های اجتماعی و پیام رسان، هنرها و سرگرمی های دیجیتالی، نرم افزارهای کاربردی و بخش آزاد را از محورهای پنجگانه جشنواره فوق برشمرد و ادامه داد: تبیین، انعکاس و ترویج ارزش‌ها و فرهنگ غنی دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی، اندیشه‌پروری، معرفت‌ افزایی و تبیین مبانی نظری، شاخص‌ها و معیارهای امروزی نحوه حضور موفق و فعال دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی و تبیین راه‌کارهای ترویج و گسترش آن و انتقال آرمان‌های ارزشی و بینش‌های دفاع مقدس و مقاومت به نسل جوان در قالب‌های نو از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی استفاده از ابزارهای نوین رسانه‌ای و هنری در فضای مجازی برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس و مقاومت، جلب مشارکت، حمایت و سهیم کردن نهادهای فعال فرهنگی مردمی مؤثر در فضای مجازی، شناسائی، شبکه‌سازی و به کارگیری فعالان فضای مجازی متخصص و متعهد در حوزه دفاع مقدس و مقاومت، ایجاد زیر ساخت‌های لازم جهت حمایت‌های مادی و معنوی از فعالان حوزه دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی، جمع آوری و ایجاد بانک اطلاعاتی از فعالان و تشکل‌های صنفی حوزه دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی، تشکیل هیئت اندیشه‌ورزان تخصصی فضای مجازی جهت تهیه نقشه راه برای فعالیت بنیاد در فضای مجازی، ترغیب و تشویق متخصصین و فعالان فضای مجازی در خلق آثار جدید با محوریت دفاع مقدس و مقاومت و جذب، هدایت و سازماندهی گروه‌های تخصصی از بین دانشجویان، هنرجویان و دیگر جوانان مبتکر و خلاق را از دیگر اهداف جشنواره بیان کرد.

امیر عباسی با اشاره به برنامه های جنبی سومین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی، گفت: برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای دفاع مقدس در فضای مجازی و آثار رسیده، رونمایی از پوستر چهارمین دوره جشنواره در سال آینده و نیز تجلیل از خانواده های شهدا از جمله این برنامه های جنبی می باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر