کد خبر: 1077425
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
امام جمعه گلستان گفت :جهاد امروز  ،تبیین دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی است
محمدرضا عباسی

حجت الاسلام محمود نورپور  امام جمعه گلستان ،در خطبه های عبادی و سیاسی نمازجمعه  این هفته که در مصلی شهرگلستان ، برگزار شد،اظهارکرد:جهاد امروز در جامعه ،تبیین  دستاوردهای انقلاب  و نظام مقدس جمهوری اسلامی بدون هرگونه غلو و دورغ نمایی است .
حجت الاسلام نورپور با تبریک فرار رسیدن ماه  رجب و سالروز ولادت باسعادت امام باقر (ع)، افزوو: امام باقر(ع) با57 سال عمر 12 سال و 10 ماه و12روز امامت کردند، که در این دوره از فرصت هایی که برای نهضت فکری و تبلیغ اسلام ناب به دست آمده بود، امام (ع) کمال استفاده را در جهت تربیت شاگردان ممتاز و استحکام و گسترش تشیع و انقلاب فرهنگی  کردند.
وی با اشاره به اینکه  امام محمدباقر (ع،)پایه گذار نهضت بزرگ علمی بود،بیان کرد:انام باقر(ع) مقدمات تأسیس یک دانشگاه بزرگ اسلامی را  پی ریزی و پایه گذاری کرد ،که در دوران امامت فرزند عزیزش امام صادق (ع)، به اوج عظمت رسید.
امام جمعه گلستان ،تصریح کرد: آن حضرت در علم، زهد، عظمت و فضیلت سرآمد همه بزرگان بنی هاشم بوده و مقام بزرگ علمی واخلاقی او مورد تصدیق دوست و دشمن بود به طوریکه ابن حجر هیتمی مکی متوفی 974 هجری قمری در الصواعق المحرقه گفته است: امام باقر (ع) به اندازه گنج های پنهان، معارف و دانش ها را آشکار ساخت، حقایق احکام و حکمت ها و لطایف دانش ها را بیان کرده که جز بر عناصر بی بصیرت یا بدسیرت پوشیده نیست و لذا او را شکافنده و جامع علوم و بر افرازنده پرچم دانش خوانده اند.
وی با  تبریک دهه مبارک فجر و با اشاره به جهاد تبیین، افزود: مقام معظم رهبری این حکیم فرزانه برای چندمین بار و اخیراً در دیدار با مداحان، به خاطر اهمیت جهاد تبیین، تبیین درست و عاقلانه و خلاقانه دستاوردهای انقلاب اسلامی. به موضوع مهم تبیین تاکید کرده اند.
خطیب نماز جمعه گلستان، با اشاره به اهمیت  تببین و روشنگری در جامعه،گفت: امروز انقلاب اسلامی در میانه یک جنگ احزاب ترکیبی با محوریت جنگ رسانه ای و نبرد روایت ها قرار گرفته، باید احساس شرایط جنگی داشته باشیم در حال جنگیم، نه جنگ با تفنگ و موشک، بلکه جنگ رسانه ای و روایت ها، نباید فشارهای اقتصادی و برخی ناکارآمدی های داخلی و اختلاف سلایق و جناح ها، شرایط تبیین را بر ما سخت و دشوار کند،باید قربة الی الله، هنرمندانه و خلاقانه دست آوردهای نظام و موفقیت ها گفته شود، نباید سکوت کرد، نباید منفعل شد.
حجت الاسلام نورپور تصریح کرد: دستاوردهای نظام در این 4 دهه منحصر به حوزه خاصی  نبوده و فقط بحث موشکی و دفاعی نیست، موفقیت های بدست آمده در عرصه های علمی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در طول این 4 دهه را باید گفت، همه باید بگویند، معلمان عزیز، اساتید، روحانیت عزیز و مبلغان اصحاب رسانه و قلم و هنرمندان. تخصصی باید کار کرد.
وی با اشاره به وفعالیت  ۲۵ گروه جهادی در بخش گلستان،گفت :جهاد امروز شما جهاد تبیین است، جهاد تبین تبیین دستاوردهای انقلاب ،ازکتاب صعود چهل ساله و امثال آن بدون غلو وحاشیه پردازی مهمترین وظیفه برای دفاع از آرمانهای انقلاب است .
حجت الاسلام نورپور ادامه داد: تمام هدف دشمن و حیله مثلث شوم عبری، عربی، غربی و آلبانی نشین های وطن فروش و خائن این است که سیاه نمایی کنند تا خدمات و برکات انقلاب گفته نشود، آنهابا نفرت پراکنی، یأس آفرینی، تطهیر پهلوی، اعتمادزدایی، ایجاد آشوب و فتنه و برهم زدن نظم اجتماعی تلاش دارند، مردم را ناامید کنند و نشاط را از مردم بگیرند.
وی افزود: مقام معظم رهبری أخیراً فرمودند: «این را من از روی اطلاع عرض می کنم که امروز انبوهی از رسانه ها با هزاران متخصص، متخصص هنر، متخصص رسانه، متخصص علوم ارتباطات با پشتیبانی مالی و امنیتی انبوه درکارند، برای چه؟ برای اینکه در نظام اسلامی افکار را برگردانند، مذاق ها را برگردانند، ایمان و باورها را تضعیف و تخریب کنند، این یک حرکت شیطانی و جبهه شیطان است.
امام جمعه گلستان  گفت : 7-8 سال است که دنیا، کشورهای اسلامی و سازمان های عریض و طویل مدعی دفاع از حقوق بشر ،شاهد جنایات ائتلاف سعودی و آمریکایی در یمن هستند، در این چند سال مردم بی گناه یمن، زنان و کودکان بی دفاع یمن کشته می شوند و دنیا نظاره گر است.
وی با اشاره به اتفاقات در یمن،افزود: أخیراً که انصارا... در دفاع از خود چند موشک به امارات شلیک کرد و شکنندگی امارات، عربستان و... را به نمایش گذاشت، قتل عام مردم یمن، تشدید یافته، تا جایی که 27 بار شهرهای استان مأرت را بمباران کرده اند.
خطیب نماز جمعه گلستان اذعان کرد: در این چند سال هزاران یمنی را به شهادت رسانده اند، هزاران هزار نفر را مجروح کرده اند، مردم یمن را محاصره همه جانبه کرده اند، حتی نمی گذارند صدایشان و اخبارشان به گوش جهانیان برسد،اینترنت را قطع کرده اند.
حجت الاسلام  نورپور،خاطر نشان کرد: عربستان، امارات و حتی تل آویو در تیررس موشکهای أنصارا.. یمن هستند و وحشت تمام وجود آنها را فرا گرفته و می دانند که نقطه امنی ندارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر