کد خبر: 1076903
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آفریقای جنوبی به دلیل سویه اومیکرون به همان میزانی که افزایش یافته بود کاهش یافته و موج چهارم آن اکنون «پایان یافته» در نظر گرفته می‌شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: این سویه برای اولین بار حدود ۸ هفته پیش توسط محققان در آفریقای جنوبی شناسایی شد و عفونت به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این کشور اکنون با رستوران‌ها و مشاغل شلوغ به حالت عادی بازگشته است.

این اخبار برای سایر کشور‌ها امیدوارکننده است چراکه نشان می‌دهد روند صعودی اومیکرون آن‌ها نیز به زودی به پایان می‌رسد.

محققان خاطرنشان کردند با توجه به این موضوع، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در آفریقای جنوبی به اندازه سایر نقاط افزایش نیافته است.

محققان معتقدند واکسن‌ها، همراه با نرخ بالای ابتلاء به عفونت قبل از حمله اومیکرون، ایمنی جمعی را در آفریقای جنوبی تقویت کرده‌اند. این امر باعث کاهش میزان بیماری‌های شدید و مرگ و میر در طول موج اخیر عفونت‌ها شده است.

«شبیر مدحی»، دکترای واکسن شناس در دانشگاه ویتواترسرند آفریقای جنوبی، می‌گوید: «موج اومیکرون اکنون کمتر از ۵ درصد از کل مرگ و میر‌هایی را که به دلیل کووید ۱۹ در آفریقای جنوبی از زمان شروع پاندمی رخ داده است، تشکیل می‌دهد.»

وی خاطرنشان کرد که احتمالاً سویه‌های بیشتری از کووید ۱۹ ظاهر خواهند شد، اما نرخ بالای بستری شدن در بیمارستان و تعداد مرگ و میر ممکن است به پایان رسیده باشد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار