کد خبر: 1076804
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
عامل سنگ‌پرانی به‌خودرو‌ها که باعث مرگ یک خانم معلم و مرد جوانی شده بود، اختلال روانی دارد که با دستور بازپرس جنایی در بیمارستان اعصاب و روان بستری شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: متهم که مردی ۴۵ ساله است، از دوازدهم آذر ماه امسال تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. آن روز این مرد خطرناک در بزرگراه یادگار امام (ره) چند سنگ برداشت و به سمت خودرو‌های در حال حرکت، در بزرگراه پرتاب کرد و همین اقدام عجیب و خطرناک او موجب مرگ راننده خودروی پرایدی شد که بر اثر اصابت سنگ به سرش جانش را از دست داد.

در این حادثه به چند خودروی دیگر هم خساراتی وارد شد و برخی از رانندگان مصدوم شدند. این نخستین اقدام خطرناک مرد سنگ پران نبود؛ چرا که او در نهم دی ماه در حادثه‌ای مشابه در بزرگراه نواب، خود را به بلوار وسط بزرگراه رساند و با پرتاب بلوک‌های سیمانی به سمت بزرگراه، باعث مرگ راننده خودروی ساندرو که زنی جوان و معلم بود شد. در جریان حادثه دوم چند خودروی دیگر هم آسیب دیده و رانندگان مصدوم شدند. متهم این پرونده تحت تعقیب پلیس پایتخت بود تا اینکه بیست و سوم دی ماه در جریان آخرین سنگ پرانی در بزرگراه نواب دستگیر شد.

مرد سنگ پران، چند سنگ به سمت خودرو‌های در حال حرکت پرتاب کرده بود و اگرچه حادثه تلفات جانی نداشت، اما باعث تخریب خودرو‌ها و مصدومیت ۲ نفر شده بود. برخی از افراد که شاهد این اقدام خطرناک مرد سنگ‌پران بودند با پلیس تماس گرفته و همزمان به تعقیب متهم که پس از سنگ‌پرانی در حال فرار بود پرداخته بودند که در نهایت با تلاش مردم و حضور مأموران پلیس این مرد دستگیر شد. متهم در بازجویی‌ها به جرم خود اقرار کرد و معلوم شد که او در مدت یک ماه ۲۰ مرتبه اقدام به سنگ پرانی کرده و باعث مرگ ۲ نفر، مصدومیت دست‌کم ۶ نفر و خسارت به ۸ خودرو شده بود.

متهم مدعی بود که سابقه بیماری روانی دارد و به‌دلیل اینکه جامعه حق اش را خورده و مردم همیشه او را مسخره می‌کردند، دست به این اقدام هولناک زده است. درحالی‌که تحقیقات از متهم ادامه داشت، قاضی ساسان غلامی، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران دستور داد تا متهم برای بررسی سلامت روانی به پزشکی قانونی معرفی شود. کارشناس پزشکی قانونی با انجام بررسی‌های اولیه اعلام کرد که متهم اختلال روانی دارد.

در این شرایط مرد سنگ پران با دستور بازپرس جنایی برای درمان به بیمارستان روانی معرفی شد و این در حالی است که کمیسیون ۳ نفره پزشکی قانونی با دستور قاضی غلامی تشکیل شده تا به‌صورت ویژه متهم را مورد معاینات قرار بدهد و بعد نظر قطعی خود را در این‌باره اعلام کند. از سوی دیگر خانواده ۲ قربانی این حادثه با مراجعه به دادسرای جنایی تهران، خواستار قصاص مرد سنگ پران شده‌اند.

منبع:همشهری
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
0
0
ما هم خواهان قصاص این هیولا هستیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار