کد خبر: 1073166
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
کتاب خاطرات صوتی رزمنده و مداح اهل بیت عصمت و طهارت ابوالشهید حاج بیوک آسایش با عنوان «پا به پای یاران» طی مراسمی در تبریز رونمایی شد.

 این کتاب در سه فصل به مدت سه ساعت به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی لطفی آزاد ضبط و تدوین شد. 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در این مراسم رونمایی، گفت: یکی از مبانی مهم عقیدتی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس مبانی مستحکم دینی و اسلامی این رزمندگان بوده است.
امیر دریادار رضا عباسی اظهار کرد: از شاخص‌های مهم و ریشه‌ای رزمندگان اسلام مبانی فرهنگی و مذهبی بوده که نقش مداحان در آن خودنمایی می کرده است.

وی افزود: آنچه رزمندگان ما را در مقابل دشمنان تا بن دندان مسلح، پیروز کرد معنویت بود که رزمندگان اسلام را آماده عملیات های سنگین می کرد.

عباسی گفت: از بعد علمی و پژوهشی نیز باید مطالعه شود که چگونه رزمندگان مملو از معنویت بودند و در مقابل دشمنان مجهز پیروز می شدند.

حاج غفار رستمی از همرزمان مرحوم آسایش نیز در این مراسم گفت: از بزرگترین آرزوهای ما پاسداران در آن دوران این بود که حاج بیوک آسایش عضو سپاه شود و همین اتفاق افتاد.

وی در خصوص ویژگی های این مداح رزمنده اظهار کرد: حاج بیوک آسایش با تمام وجود وقف انقلاب و رزمندگان دفاع مقدس بود و موجب تقویت روحیه رزمندگان اسلام با مداحی های جانسوز خود می شد و در واقع فرمانده فرهنگی لشکر عاشورا بود.

وی خاطرنشان کرد: نقش موثر و مفید و اثرگذار حاج بیوک آسایش در جبهه‌های جنگ تحمیلی چشمگیر بود و بسیجیان را با مکتب عاشورا آشنا می‌کرد به طوری که شهادت برایشان شیرین تر می شد.

ناظر پروژه این کتاب صوتی نیز در مراسم رونمایی با تسلیت ایام فاطمه گفت: باید قدر بزرگان این عرصه را بدانیم.

حاج مهدی خادم آذریان اظهار کرد: آسایش با ائمه عصمت و طهارت مانوس بود.

کارگردان و تهیه کننده کتاب صوتی «پا به پای یاران» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر این اساس کتاب صوتی «پا به پای یاران» توسط بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی، تهیه و مطالب این کتاب در حدود ۲ هفته توسط چهار گوینده به صوت تبدیل شد.

مهدی لطفی آزاد گفت: صدابردار این اثر صوتی علی قناتی، دستیار کارگردان و میکس محمد لطفی و گویندگان حسن قاسمی، محمد تجلی، مرتضی مقبولی و مهدی لطفی آزاد بودند و نظارت پروژه هم توسط حاج مهدی خادم آذریان انجام شده است.

وی توضیح داد: کتاب «پا به پای یاران» همه خاطرات حاج بیوک آسایش نیست، با این حال روایتگر زوایای ناگفته بسیاری از تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

لطفی تشریح کرد: در فصل اول کتاب، خاطرات جالب و ناگفته‌ای از قیام ۱۵ خرداد در تبریز و همچنین قیام ۲۹ بهمن تبریز، بازگو شده است؛ در فصل دوم خاطرات حاج بیوک آسایش از ورود به سپاه تا حضور در جبهه‌ها است که با شهادت علی آسایش – فرزندش - خاتمه می‌یابد.

وی ادامه داد: در ادامه در فصل سوم، گزیده تصاویر ماندگار راوی و تعدادی از شهدای لشکر عاشورا درج شده که نام آنها در خلال خاطرات آمده است.

در قسمتی از کتاب صوتی «پا به پای یاران» می خوانیم: «... قادر تکیه‌کلام‌های شیرینی داشت. یک خودکار فشاری همیشه توی جیبش بود. هر وقت می‌خواست چیزی بنویسد، می‌گفت بذار خودکارمو مسلح کنم! بچه‌ها می‌خندیدند..
«الله بنده سی»- بنده خدا- تکیه‌کلام آقا مهدی باکری بود. مثلاً به یک نفر کاری را تکلیف می‌کرد که انجام دهد، اگر آن کار را انجام نمی‌داد، می‌گفت: «الله بنده سی! چرا کاری را که گفته بودم انجام ندادی؟

تعدادی از برادران هم از تکیه‌کلام فرمانده لشکر استفاده می‌کردند، اما هیچ‌کدام مزه نمی‌داد. شنیدن این کلمه فقط از زبان آقا مهدی شیرین‌ بود. توی چادر ستاد نشسته بودیم که یکی از فرماندهان گردان با عصبانیت به قادر گفت: «الله بنده سی...
قادر برگشت گفت: «نه دئیرسن کولوک سئرچه سی! 
زدیم زیر خنده».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر