کد خبر: 1072713
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام ؛
شهید گمنام آرمیده در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام پس از ۳۶ سال فراق از خانواده از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شد.
عاطفه آزادپور

نصرت‌الله حیدری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: شهید والا مقام قاسم شاه ولدی، فرزند رضا، متولد ۱۳۴۵ از اهالی شازند از لشکر ۲۱ حمزه به جبهه اعزام شد و در عملیات ایذائی والفجر ۸ در بوارین در سال ۱۳۶۴ به فیض شهادت نائل آمد و اکنون پس از ۳۶ سال فراق از خانواده، هویت او با استفاده از آزمایش DNA شناسایی شد.

وی ادامه داد: این شهید والا مقام که در سال ۲۱ بهمن ۱۳۶۴ به عنوان سرباز ارتش در منطقه عملیاتی خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در سال ۱۳۹۸، علی رغم تلاش‌های صورت گرفته به عنوان شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام تدفین شد و امروز مقبره‌ی او زیارتگاه اساتید و دانشجویان است.معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در نظر دارد تا دیداری را با خانواده این شهید والا مقام داشته باشد؛ در همین راستا هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی ایلام به اراک سفر خواهند کرد تا دیداری را با خانواده این شهید والامقام داشته باشند.

وی در پایان تصریح کرد: علاوه بر این موضوع ما آمادگی داریم تا پذیرای قدوم این خانواده در استان باشیم و به یاری خدا طی روزهای آینده و با حضور خانواده شهید شاه‌ولدی مراسمی باشکوه با حضور مردم ولایی استان ایلام و در شأن این شهید والا مقام برگزار خواهیم کرد که جزئیات این برنامه ها متعاقباً توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام به اطلاع مردم شهید پرور استان خواهد رسید.

چندی پیش بود که برگزاری کنگره بزرگ ۳۰۰۰ شهید استان ایلام، جای جای شهر ایلام را لبریز از عطر شهیدان کرده بود و اکنون یک بار دیگر مردم ولایتمدار استان ایلام عطر شهیدان را استشمام می‌کنند.

ایلام همواره یادآور دلاوری‌ها و رشادت‌های مردانی است که جان شیرین خود را فدای مردم و انقلاب کردند و مردم این استان به واسطه ۸ سال دفاع و مقاومت جانانه در دوران دفاع مقدس به خوبی با فرهنگ شهادت و جوانمردی آشنایی دارند و به همین دلیل است که هر کجا نامی از شهید باشد، مردم ایلام با جان و دل آن را گرامی می‌دارند.

خاک ایلام در دوران دفاع مقدس خون پاک شهیدان را در آغوش کشید و اکنون نیز هر ساله میزبان قدوم زائران و دلدادگان سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است و سال‌هاست که مردم ایلام با این فرهنگ عجین شده‌اند.

به راستی گویا سرنوشت این استان با شهادت گره خورده...
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر