کد خبر: 1072649
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
شهردار تهران از اختصاص زمین در محلات برای ساخت مسکن جوانان با همکاری نخبگان محلی خبر داد و گفت: ۳۴۵ پارک محلی مختص حضور مادر و کودک طراحی خواهد شد.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: علیرضا زاکانی شهردار تهران در نشست هم اندیشی با نخبگان منطقه ۱۷ در پویش قرار خدمت با بیان اینکه انشالله در عمل بتوانیم خدمتگزار مردم باشیم، گفت: انقلاب اسلامی، انقلابی است که هم ولایت الهی و قابلیت دین را متجلی کرد، هم قابلیت مردم و هم قدرت و و قابیلت رهبریت دینی که هدایتگر جامعه است را نشان داد.

زاکانی با اشاره به اینکه منطقه ۱۷ مشترکاتی با سایر مناطق پایین تهران دارد و آن این است که از تبعیض رنج می‌برد گفت: در تهران برخی از مناطق بالاترند و برخی نیز دچار یک عقب افتادگی تاریخی هستند. از ویژگی‌های دیگر این منطقه این است که علیرغم اینکه نسبت به آن بی دقتی و کم توجهی شده، خودش توانسته گوی سبقت را از دیگران برباید.

وی با بیان اینکه ناظر به شهرداری وظیفه‌ای داریم و آن این است که شهرداری باید یک نهاد رشد یافته و انقلابی شود و این با خدمت به مردم و پیگیری تحقق عدالت در شهر دنبال می‌شود افزود: باید تلاش کنیم شهر تهران یک الگو شود و برای آن باید یک پیشرفت همه جانبه در شهر داشته باشیم.

شهردار تهران با اشاره به فرموده رهبری معظم انقلاب گفت: نهاد‌های خدماتی شهر مانند خورشیدی هستند که به همه می‌درخشند، اما باید در کنار آن در این مناطق جنوبی کار‌های جدی را داشته باشیم. از این رو نخبگان و جمع حاضر نکاتی برای هدایت ما گفتند که وظیفه داریم دنبال کنیم.

بافت فرسوده هم تهدید و هم فرصت است

وی با بیان اینکه از چهار هزار و ۵۶۰ هکتار بافت فرسوده در تهران ۲۱۶ هکتار آن در منطقه ۱۷ است، افزود: بافتی که در کنار تهدیداتش برای ما یک فرصت است. بر همین اساس در مجموعه شهرسازی ایده‌ای را دنبال می‌کنیم که یک رونق بخشی جدی به جنوب تهران داشته باشد و منطقه ۱۷ در این زمینه از اولویت‌ها است.

بودجه باغ راه حضرت فاطمه (س) افزایش می‌یابد

شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید مشوق‌هایی برای مناطق جنوبی داشته باشیم که سرعت در تغییر و تحول در منطقه را بالا ببرد. گفت: باید به دنیال خلق هویتی برای این مناطق باشیم. مثلا باغ راه حضرت فاطمه (س) فرصت بی نظیری برای تهران است، اما در گذشته کاری کرده بودند که یک چیز بی هویتی از آن ایجاد شده در حالیکه باید معماری ایرانی اسلامی در آن دیده شود و این پروژه از سنخ منطقه باشد و یک منفعتی برای مردم از بعد آسایش روحی و اقتصادی داشته باشد.

وی گفت: دو جلسه در شهرداری برای این پروژه گذاشتیم و ممتازین معماری تهران و اساتید به اتفاق گفتند که طرح فعلی مناسب نیست. برای اینکه این موضوع عقب نیفتد تیم ویژه‌ای را در شهرداری برای پیگیری این مسأله تشکیل دادیم. برای سال بعد بودجه و امکانات خوبی برای تبدیل آن به مجموعه فاخر در نظر خواهیم گرفت تا این مسأله بر خود منطقه نیز اثر بگذارد.

شهر را به شهروندان بازمی گردانیم

زاکانی افزود: طرح کلی برای همه تهران طراحی کردیم و آن این است که تهران را خود مردم اداره کنند و محور آن‌ها نخبگان باشند. در هر منطقه‌ای مجمعی از نخبگان و موثرین آن منطقه تشکیل دهیم و از آن‌ها بخواهیم ایده بدهند و برای شهر تصمیم سازی و نظارت کنند؛ و علاوه بر آن برای محله خودشان تصمیم بگیرید و ما پشتیبان آن‌ها باشیم.

شهردار تهران مشکلات ۳۵۳ محله در تهران را متفاوت ارزیابی کرد و گفت: در داخل محلات مساجد را کانون اصلی تغییر در شهر قرار دهیم.

وی ادامه داد: طرحی در دو ماه آینده رونمایی می‌شود و آن این است که هر محله پارکی مختص مادر و کودک داشته باشد و آن‌ها فضایی برای آموزش و بازی داشته‌باشند.

زاکانی گفت: برای رسیدن به این هدف ۳۴۵ پارک را مشخص کردیم که ظرف دوماه تجهیز کنیم.

شهردار تهران همچنین از اختصاص زمین در هر محله برای ساخت مسکن زوج‌های جوان خبر داد و گفت: تشخیص این زوج‌ها با نخبگان و مردم محله است؛ بنابراین باید مجموعه فعال در شهر دست به دست هم دهند و مسئولیت‌های کار‌ها را بپذیرند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار