کد خبر: 1070745
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
طی8 ماه نخست سال جاری:
طی هشت ماه نخست سال جاری بیش از 407 میلیون تردد از انواع وسایل نقلیه در محورهای برون شهری استان به ثبت رسیده که به نسبت دوره مشابه سال قبل حدود 10 درصد افزایش داشته است.
مژگان عالیشاه

به گزارش جوان آنلاین مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران محسن هاشمی رئیس اداره مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: افزایش ترددهای بین شهری در هشت ماه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه در سال قبل به دلیل کاهش شیوع بیماری کرونا و افزایش رونق کسب و کار و سفرهای تجاری و گردشگری می باشد. همچنین تردد در آبان ماه سال جاری نسبت به ماه قبل از آن یعنی مهر 1400 در حدود 10 درصد کاهش داشته است که دلیل عمده آن ناشی از تعطیلات متعدد مناسبتی در مهر ماه و به تبع آن ترددهای توریستی و گردشگری بیشتر در ماه گذشته بوده است.

 

وی ادامه داد: بررسی آمار تردد در محورهای مواصلاتی استان با استانهای مجاور یعنی محورهای هراز و سوادکوه و کندوان و کیاسر و ورودی و خروجی غربی و شرقی استان در 8 ماه نخست سال جاری بیش از 30 میلیون و 650 هزار تردد رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته است. شایان ذکر است بررسی آمار تردد محورهای مواصلاتی در آبان ماه 1400 و مقایسه آن با ماه قبل از آن یعنی مهر ماه نشان می دهد میزان تردد در محور های مواصلاتی در حدود 20 درصد کاهش داشته است.

 

رئیس اداره مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران افزود: طی هشت ماه نخست سال جاری به طور متوسط در هر ساعت بیش از 5668 وسیله نقلیه سنگین در استان در حال تردد بوده اند که این میزان از تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 5 درصد کاهش یافته است.

 

گفتنی است پرترددترین ساعات روز نیز معمولا بین ساعات 16 الی 17 بوده است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر