کد خبر: 1070655
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
معاون سازمان بسیج مساجد و محلات اردبیل:
معاون سازمان بسیج مساجد و محلات استان اردبیل گفت: با همراهی ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد قرار است طرح محله اسلامی در مناطق مختلف استان اردبیل اجرایی و عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر تاریخی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیج مساجد و محلات در تلاش است تا با محوریت مسجد و پایگاه‌های بسیج در محلات مختلف فعالیت‌های مناسب فرهنگی، کارآفرینی، ارائه مشاوره‌ها و طرح‌های روشنگری و بصیرت‌افزایی را اجرایی کند.

وی تصریح کرد: ما از تمام ظرفیت‌های محلات و مساجد استفاده می‌کنیم تا در کنار برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی و همچنین ارائه مشاوره‌های حقوقی، پزشکی، بهداشتی و حتی آموزش‌های رایگان تحصیلی برای دانش‌آموزان محلات مختلف در راستای اجرای طرح کمک مؤمنانه و غربالگری کرونا به یاری هموطنان و خانواده‌ها بشتابیم.

معاون سازمان بسیج مساجد و محلات استان اردبیل گفت: در یک سال گذشته تلاش کردیم تا با استفاده از ظرفیت مساجد و پایگاه‌های بسیج در محلات با همراهی خوب ائمه جمعه و جماعات و هیئت امنای مساجد ظرفیت‌های خوبی را در حوزه‌های مختلف ایجاد کنیم تا در حرکت جهادی بتوان بخش عظیمی از نارسایی‌ها را در بخش‌های فرهنگی، آموزشی و حتی کارآفرینی رفع کرد.

تاریخی افزود: ما تلاش کردیم تا از ظرفیت فضای مجازی در جهت روشنگری استفاده کرده و به نوعی به تقویت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و بسیج سازندگی کمک کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در قالب طرح هر مسجد یک حقوقدان از ظرفیت حقوقدان در جهت ارائه مشاوره‌های رایگان برای گروه‌های مختلف جامعه اعم از شهری و روستایی استفاده کرده و در کنار آن طرح همگام با کشاورز را نیز با همکاری جامعه مهندسان اجرایی کردیم.

تاریخی انعطاف کار بسیج را یکی از مزیت‌ها و ظرفیت‌های خوب بیان کرد و ادامه داد: بسیج آمادگی حضور در عرصه‌های مختلف را دارد و در پیشبرد اهداف نظام اسلامی در حوزه‌های مختلف حتی دفع تهدیدها می‌تواند به شکل جهادی و انقلابی عمل کند.

وی اضافه کرد: ما در ۴۰ آیتم کاری و در ۱۷ حوزه تخصصی کارهای مهم و مطالبه مردمی را در محلات مختلف با محوریت مساجد پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم مشکلات محلات را احصا کرده و با همکاری خود اهالی در قالب حرکت‌های جهادی نسبت به حل آنها آستین بالا بزنیم.

تاریخی رونمایی از طرح محله اسلامی را یادآور شد و بیان کرد: ما نیز در استان اردبیل در محلات مختلف این طرح در حال اجرا داریم که قطعاً خروجی آن می‌تواند ثمرات مطلوبی را در تبلیغ مؤثر مکتب اسلام و آئین الهی به همراه داشته باشد.

معاون سازمان بسیج مساجد و محلات استان اردبیل ادامه داد: در قالب این طرح سعی می‌کنیم تا به خانواده‌ها در حل مشکلات خانوادگی کمک کرده و نشاط و بالندگی جوانان و نوجوانان را در محلات مختلف با رویکرد آموزش مبانی دینی و آموزه‌های اسلامی به وجود آوریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر