کد خبر: 1069357
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با انجام ۵ بازی دیگر پیگیری خواهد شد.
وحید صابری
در ادامه بازی‌های هفته پنجم لیگ برتر فوتبال، امروز (جمعه) پنج دیدار در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود:

پیکان - فجر
شاگردان مجتبی حسینی این روز‌ها در شرایط بسیار خوبی به سر مری برند. کمتر کسی تصور می‌کرد همچنین نتایجی کسب شود. در حال حاضر پیکان در پایان هفته چهارم با استقلال در صدر جدول هم‌امتیاز باشد و تنها به دلیل گرفتن کارت قرمز یکی از بازیکنانش در رده دوم قرار بگیرد. آن‌ها در اولین بازی برابر نفت مسجدسلیمان تساوی کردند. بعد تیم هوادار را شکست دادند. در هفته چهارم تراکتور را در تبریز بردند و ذوب‌آهن را در دیداری عقب‌افتاده از هفته سوم شکست دادند.
در مقابل تیم فجر سپاسی پس از ۲ شکست متوالی در ۲ هفته اول لیگ، موفق شد اولین برد خود را مقابل تیم صنعت نفت آبادان به دست بیاورند و در بازی آخر خود مقابل استقلال موفق شدند در دقایق پایانی از شکست فرار کنند و آبی‌پوشان پایتخت را متوقف کنند. کسب پیروزی برای هر یک از ۲ تیم می‌تواند شرایط‌شان را بهتر از قبل کند و باید دید تقابل تفکرات اصغر کلانتری و مجتبی حسینی چه نتیجه‌ای در بر خواهد داشت.

مس - پرسپولیس
مس تیمی است که در این هفته طمع برد را نچشیده است و تنها یه امتیاز دارد. مسی‌ها می‌توانند در زمین خودشان از پرسپولیس امتیاز بگیرند یا همچنان در پایین جدول جا خوش خواهند کرد. در مقابل شاگردان یحیی گل‌محمدی با شکست برابر آلومینیوم اراک و تساوی مقابل گل‌گهر سیرجان شروع خیلی خوبی در لیگ نداشته، و حالاپرسپولیس برای عقب نماندن از کورس مدعیان قهرمانی باید مس را در ارتفاعات سرچشمه شکست دهد.

فولاد - هوادار
فولاد در حالی برابر هوادار قرار می‌گیرد که به خاطر نتایج ضعیف ویسی اخراج شد و دوباره نکونام هدایت فولاد را برعهده گرفت.
در آن سو رضا عنایتی هم بازی سابق نکونام پس از سه شکست پیاپی، تیمش در هفته چهارم پدیده مشهد را برد تا اولین پیروزی در لیگ را جشن بگیرد. فولادی‌ها با چهار امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارند و هوادار با سه امتیاز جایگاه سیزدهم را به خود اختصاص داده است.

سپاهان - تراکتور
سپاهانی‌ها پس از سه برد پیاپی در دربی اصفهان نتیجه را به ذوب‌آهن واگذار کردند تا صدر جدول را به استقلال بدهند. شاگردان محرم نویدکیا در نقش جهان اصلاً دوست ندارند امتیاز از دست بدهند تا مانند فصل گذشته در روز‌های آخر حسرت بخورند.
تراکتوری‌ها تا اینجای کار تنها یک برد کسب کرده‌اند و با قبول ۳ شکست و کسب ۳ امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار گرفته‌اند. تقابل این ۲ تیم و کسب نتیجه پیروزی می‌تواند برای هر یک از این تیم‌ها شرایط تازه‌ای را رقم بزند و باید دید اولین عملکرد سرمربی جدید تراکتوری‌ها و تقابل سخت این تیم مقابل سپاهان چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت.

استقلال - نساجی
تساوی استقلال برابر فجر این اجازه را به آن‌ها نداد تا در صدر قرار بگیرند. استقلالی‌ها شروع خوبی در لیگ داشتند و در پایان هفته چهارم صدرنشین بودند، اما هنوز ضعف‌هایی دارند که ممکن است پاشنه آشیل این تیم شود.
مجیدی و تیمش که دیروز و در پی برتری آلومینیوم اراک مقابل نفت مسجدسلیمان صدر جدول را به این تیم سپردند، در بازی امروز مقابل نساجی هدفی جز کسب سه امتیاز برای بازگشت دوباره به رتبه نخست ندارند. بدون شک اگر این اتفاق بیفتد استقلال می‌تواند با آرامش بیشتری به سه بازی سخت آینده خود بیندیشد، جایی که باید با گل‌گهر سیرجان، صنعت نفت آبادان و پرسپولیس روبه‌رو شوند. وریا غفوری کاپیتان استقلال که دچار بیماری سرماخوردگی شده بود، در این دیدار حضور ندارد.
در مقابل تیم نساجی نیز شرایط خیلی خوبی ندارد و در این مدت با حاشیه‌های مختلفی روز‌های خود را سپری کرده است. نساجی مازندران، برای این بازی، ساکت الهامی سرمربی و مسعود شجاعی کاپیتان تیمش را در اختیار ندارد و مشکلات زمین بازی، برای نساجی هم‌چنان پابرجاست و این باشگاه از مسوولان تقاضای رسیدگی به این مساله را داشته است، اما همچنان اتفاق مثبتی در این خصوص رخ نداده است. شاگردان الهامی تا این‌جای کار با ۴ امتیاز در جایگاه دهم جدول حضور دارند و باید دید در این بازی می‌توانند شرایط جدیدی برای خود رقم بزنند یا خیر.

• جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال

جمعه ۲۸ آبان
* پیکان - فجر شهید سپاسی شیراز، ساعت ۱۵، ورزشگاه انقلاب کرج
داوران: کوپال ناظمی، هادی طوسی، علیرضا مرادی و حسین زیاری
ناظر: فریدون اصفهانیان
* مس رفسنجان - پرسپولیس، ساعت ۱۶، ورزشگاه شهید زینلی سرچشمه کرمان
داوران: حسن اکرمی، حسن ظهیری، جعفر مهاجر و محمدرضا تارخ
ناظر: حیدر شکور
* فولاد خوزستان - هوادار، ساعت ۱۷، ورزشگاه شهدای فولاد اهواز
داوران: روح الله شریفی، محمد راهی، مرتضی سلمان‌نژاد و ایمان کهیش
ناظر: بهرام مهرپیما
* سپاهان اصفهان - تراکتور تبریز، ساعت ۱۸، ورزشگاه نقش جهان اصفهان
داوران: امیرسامان سلطانی، فرزاد بهرامی، امید افخمی و یاسر همرنگ
ناظر: حسین خانبان
* استقلال - نساجی مازندران، ساعت ۱۸، ورزشگاه آزادی
داوران: علیرضا فغانی، محمدرضا ابوالفضلی، فرهاد مروجی و سیدمهدی مرجان‌زاده
ناظر: محمد رضا فلاح
نتایج بازی‌های روز گذشته به شرح زیر است:
آلومینیوم اراک ۲ - نفت مسجدسلیمان یک
پدیده مشهد یک - ذوب‌آهن اصفهان ۲
صنعت نفت آبادان صفر - گل‌گهر سیرجان صفر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار