کد خبر: 1069208
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در روزهای ۵ تا ۷ آذر ماه امسال دوره بیست و نهم جشنواره تئاتر استانی اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، عبدالله بحرالعلومی در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: بیست و نهمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل در روزهای پنجم تا هفتم آذر برگزار می‌شود که به همین منظور استقبال خوبی از این جشنواره وجود دارد و 25 نمایش از شهرستان‌های استان، متقاضی حضور در این رویداد نمایشی هستند.

وی بیان کرد: جشنواره تئاتر استانی، ویترین برنامه‌های تئاتری است و این جشنواره بستر مناسبی است تا گروه‌های نمایشی با همدلی و رفاقت، آخرین تولیدات نمایشی خود را در معرض قضاوت هیئت داوران و دید هنرمندان و هنردوستان قرار دهند که در نهایت برگزیده‌های این جشنواره به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه خواهند یافت.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: امسال سال خوبی برای تئاتر استان اردبیل و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که شده است، تئاتر را در سطح شهرهای استان رونق دهیم.

بحرالعلومی اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک خانواده و در کنار هم هستند که تعامل و همکاریشان در رشد و تعالی فرهنگ و هنر استان، تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، ضمن تاکید بر لزوم استفاده مناسب از ظرفیت‌های موجود فرهنگی و هنری کتابخانه عمومی شهید مطهری و تالار بیضای این کتابخانه بیان کرد: باید تلاش کنیم تا بستر مناسب جهت استفاده مطلوب جوانان و نوجوانان از امکانات و مکان‌های فرهنگی و هنری دستگاههای فرهنگی استان به ویژه کتابخانه‌ها مهیا شود.

پروانه رضاقلیزاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در ادامه اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی تمهیدات اساسی در استان اندیشیده شده و با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده 300 برنامه در گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 3 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند و ثبت‌نام رایگان در کتابخانه‌های عمومی از امروز تا 26 آبان ماه ادامه خواهد داشت که امیدواریم علاقه‌مندان نسبت به عضویت در کتابخانه‌های عمومی پیشقدم شوند و در حال حاضر 81 باب کتابخانه عمومی در سطح استان فعالیت دارند.

رضاقلیزاده بیان کرد: سرانه مطالعه کتاب در استان اردبیل به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار نگرفته اما بر اساس آخرین آمارها در طول هفته 16 دقیقه وقت مطالعه هر شهروند اردبیلی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر