کد خبر: 1068289
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
مدیر کل نوسازی مدارس استان اردبیل:
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: از سرفصل محرومیت زدایی 134 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته تا شاهد احداث و تکمیل 92 پروژه مدرسه سازی در این مناطق باشیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، دولت لطفی در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اردبیل اظهار کرد: تعامل نوسازی، آموزش و پرورش و خیرین شرایط خوبی را برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی به وجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد: در استان اردبیل 240 هزار دانش آموز در 2 هزار و 52 مدرسه تحصیل می کنند که 10 هزار و 800 کلاس درس برای بهبود فرآیند تحصیلی آنها در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل متوسط سرانه فضاهای آموزشی استان اردبیل را بالاتر از میانگین کشوری توصیف کرد و گفت: متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور 5.21 صدم مترمربع است که در استان این سرانه به 5.32 مترمربع رسیده است.

لطفی بیان کرد: هرچند در کشور از متوسط ایران بالاتر هستیم اما در دو شهر اردبیل و پارس آباد سرانه فضای آموزشی کمتر از 3.5 مترمربع است.

وی ضرورت ورود خیرین را به امر مدرسه سازی در دو شهرستان پارس آباد و اردبیل یادآور شد و بیان کرد: در این دو شهر به دلیل افزایش جمعیت و بالا بودن نرخ مهاجرت کمبود فضای آموزشی وجود دارد که ضروری است خیرین در ساخت مدرسه در این دو شهر پیشقدم شوند.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل ادامه داد: همزمان با شروع سالتحصیلی جاری 25 واحد آموزشی در قالب 120 کلاس درس تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شد.

لطفی در مورد استانداردسازی تاسیسات حرارتی مدارس گفت: 26 مدرسه با استانداردسازی کامل حرارتی تحویل آموزش و پرورش شده و 247 مدرسه نیز در مرحله انجام عملیات استانداردسازی است.

وی اظهار کرد: تمام بخاری های نفتی در مدارس استان اردبیل برچیده شده و بساط بخاری های گازی نیز در مرحله برچیده شدن است.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل خاطرنشان کرد: 276 واحد آموزشی نیمه تمام در استان وجود دارد که برای تکمیل 214 پروژه از طریق منابع ملی و 65 پروژه نیز از طریق منابع استانی تامین اعتبار انجام می شود.

لطفی بیان کرد: از محل منابع ملی 206 میلیارد تومان توزیع اعتبار انجام شده و اخیرا نیز از محل مصوبات سفر رئیس جمهور 70 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی گفت: 32 میلیارد تومان از منابع استانی ابلاغ شده تا 65 پروژه مدرسه سازی را اجرایی و عملیاتی کنیم.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل در پایان از توزیع اعتبار برای تجهیز واحدهای آموزشی در مناطق محروم با رقم اعتباری 6 میلیارد و 700 میلیون تومان خبر داد و بیان کرد: 100 درصد این منابع تخصیص یافته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر