کد خبر: 1067927
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به ترور نافرجام نخست‌وزیر عراق
وزارت کشور عراق اعلام کرد مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در یک «تلاش نافرجام ترور» توسط سه هواپیمای بدون سرنشین انتحاری در خانه خود در بغداد هدف قرار گرفت که دو فروند از آن‌ها قبل از رسیدن به هدف سرنگون شدند و تنها یک مورد به اقامتگاه نخست‌وزیر برخورد کرد.

وزارت کشور عراق اعلام کرد مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در یک «تلاش نافرجام ترور» توسط سه هواپیمای بدون سرنشین انتحاری در خانه خود در بغداد هدف قرار گرفت که دو فروند از آن‌ها قبل از رسیدن به هدف سرنگون شدند و تنها یک مورد به اقامتگاه نخست‌وزیر برخورد کرد. کاربران شبکه‌های اجتماعی در توئیت‌هایی ضمن تحلیل ماجرا، پیرامون پشت پرده آن گمانه‌زنی کردند. برخی کاربران آن را توطئه امریکا برای آشوب در منطقه تحلیل کرده و بخشی آن را طراحی شخص الکاظمی برای مظلوم‌نمایی و تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات عراق می‌دانند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران مرور شده است.

علی شمخانی:
سوء قصد به جان نخست‌وزیر عراق فتنه جدیدی است که رد آن را باید در اتاق‌های فکر خارجی جست‌وجو کرد که از سال‌ها قبل با ایجاد و پشتیبانی گروه‌های تروریستی و اشغال این کشور، جز ناامنی، ایجاد اختلاف و بی‌ثباتی، ارمغانی برای مردم مظلوم عراق نداشته‌اند.
حامد پهلوانی:
به‌نظر میاد ترور الکاظمی یه نمایش بوده برای چهره‌سازی و ابزار برای قدرت‌نمایی در عراق، یه چیزی شبیه نمایش کودتا علیه اردوغان چند سال پیش...
باقری:
ترور منزل الکاظمی در ادامه سناریو ناآرام‌سازی کشور‌های حول ایران رقم خورد؛ حضور ترکیه در جولان سوریه، پررنگ شدن حضور داعش در افغانستان، تحرکات نظامی در آذربایجان و ناآرام‌سازی اوضاع سیاسی در لبنان.
حمید آدمی:
نقشه شوم الکاظمی: نخست‌وزیر عراق برای تغییر معادلات، با طرح نقشه ترور خود و خشونت علیه معترضان درصدد است تا با این حربه بتواند نیرو‌های مقاومت و حشدالشعبی را به صحنه درگیری وارد کند و از این طریق بتواند حمایت افکار عمومی را علیه مقاومت و معترضان به نتایج انتخابات جلب کند.
علی صمدزاده:
ترور مصطفی الکاظمی بار دیگر نشان داد برای امریکا‌یی‌ها نه تنها مال و آبروی نوکران و عمالشان قابل بهره‌برداری است بلکه در صورت لزوم، جان آن‌ها نیز برای پیشبرد طرح فتنه امریکا در منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد. گاهی نوکر خوب از دید امریکا، نوکر مُرده است!
حمیدرضا ابراهیمی:
سه نکته درباره ترور الکاظمی: ۱- عقلانیت حاکم بر عملکرد جبهه مقاومت نشان می‌دهد این نوع حملات قطعاً ارتباطی به این جبهه ندارد. ۲- این حمله احتمالاً از سوی مزدوران امریکایی، برای ایجاد فتنه دائمی در عراق با قربانی کردن الکاظمی انجام شده است، چیزی شبیه ترور رفیق حریری در لبنان. ۳- احتمال دیگر اینکه طراحی این ترور توسط خود الکاظمی است تا هم قضیه تقلب در انتخابات عراق را به حاشیه بکشاند و هم با نوعی مظلوم نمایی، تداوم نخست‌وزیری خود را تضمین کند. این در حالی است که در روز‌های اخیر شنیده شده که آیت‌الله سیستانی تلویحاً بر عدم نخست‌وزیری الکاظمی تأکید کرده است.
احمد قدیری:
پرده اول/ ترور رفیق حریری، اخراج ارتش سوریه، قدرت گرفتن حزب المستقبل، توطئه خلع سلاح حزب‌الله و نهایتاً جنگ ۳۳ روزه. پرده دوم/ نمایش ترور الکاظمی با پهپاد انتحاری به عنوان شناسنامه تسلیحاتی ایران، محکومیت توسط همه گروه‌ها، مصادره و موج سواری مقتدی صدر و تأکید بر انحلال حشدالشعبی.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
0
الکاظمی آمریکایی احتمالا خودش خودش را ترور کشکی کرده! دست کم در نمی رفتی تا شهید می شدی!!!؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار