کد خبر: 1067916
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
رئیس پلیس تهران ازدستگیری ۲۶۶ سارق در طرح کاشف پلیس پایتخت خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "حسین رحیمی" در پنجمین مرحله طرح کاشف با اشاره به اینکه این مرحله از طرح کاشف با محوریت مقابله جدی با سرقت و قاچاق کالا انجام شده است، بیان داشت: در این مرحله از طرح کاشف، ۲۶۶ سارق کیف قاپ، سارق منزل، سارق اماکن، مغازه و سارق خودرو و موتور سیکلت دستگیر شده است، که ۱۶۹ نفر از آن‌ها دارای سوابق متعدد کیفری می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه در این مرحله از طرح ۵۶ باند سرقت متلاشی و دستگیر شدند، عنوان داشت: سارقان دستگیر شده به دو هزار و ۶۸۵ فقره سرقت اعتراف کرده اند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به شناسایی و دستگیری یک باند مخوف آدم ربایی، گفت: اعضا این باند که از اتباع افغانستانی می‌باشند، فرزند ۹ ساله یک تاجر افغانستانی را ربوده بودند و در قبال آزادی آن ۴۰۰ هزار دلار درخواست کرده بودند که با درایت ماموران پلیس آگاهی اعضا این باند دستگیر و این کودک به آغوش خانواده اش برگردانده شد.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری باند ۳ نفره سارقان مسلح، بیان داشت: در این مرحله از طرح، فردی که در اتوبان‌های همت، حکیم، امام علی علیه السلام و... خودرو‌هایی که راننده آن‌ها خانم بوده را تعقیب می‌کرد و به بهانه اینکه خودروی آن‌ها دود می‌کند و دارای نقص فنی می‌باشد، آن‌ها را متوقف و سپس به زور و با تهدید چاقو به این افراد تعرض و دست درازی می‌کرد، شناسایی و دستگیر کردند که تا کنون ۶ نفر خانم این فرد شیاد را شناسایی کرده اند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به دستگیری باند ۹ نفره سرقت گوشی و کشف ده‌ها تلفن همراه از آن‌ها، گفت: در این مرحله از طرح کاشف اعضا ۵ نفره باندی که با زور و با تهدید قمه و چاقو از تعدادی از کافی نت‌ها سرقت کرده بودند، نیز شناسایی و دستگیر شدند.

سردار رحیمی با اشاره به دستگیری ۲۸ نفر از محکومان متواری در حوزه سرقت، بیان داشت: مقابله با سرقت از جمله اولویت‌های اصلی پلیس پایتخت است که با جدیت این مهم در دستور کار قرار دارد.

رئیس پلیس پایتخت در ادامه با اشاره به اقدامات ۷ ماهه پلیس امنیت اقتصادی و اینکه پلیس امنیت اقتصادی پلیسی نوپا می‌باشد، بیان داشت: در ۷ ماهه سال جاری تعداد ۲۳۶ نفر از اخلالگران نظام اقتصادی با حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان اخلال در نظام اقتصادی کشور دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

وی با اشاره به دستگیری ۵۷ نفر در حوزه زمین خواری گفت: در ۷ ماهه سال جاری ۶۱ نفر از بدهکاران بانکی که محکوم و متواری شده بودند نیز توسط پلیس امنیت اقتصادی پایتخت دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در حوزه فرار مالیاتی ۳۲ نفر دستگیر شدند، عنوان داشت: در ۷ ماهه سال جاری در مجموع ۴۳۹ نفر به اتهام زمین خواری، اخلال در نظام بانکی و اقتصادی، اختلاس، رشاء و ارتشا دستگیر شده اند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری در بحث مقابله با کالای قاچاق ۵۶۹ فقره پرونده تشکیل شده است، گفت: در این حوزه ۸۹۰ نفر دستگیر و در این زمینه ۱۵۷ دستگاه خودرو توقیف شده است.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه در حوزه کالای مکشوفه در ۷ ماهه سال جاری ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته ایم، عنوان داشت: از ابتدای سال تا کنون در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز تعداد ۱۷ مرحله طرح عملیاتی اجرا، که بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است.

رئیس پلیس پایتخت خاطر نشان کرد: امنیت و آرامش مردم گرانقدرمان خط قرمز پلیس است، که با همه توان و با اقتدار از امنیت و آرامش مردم دفاع خواهد کرد و اجازه نخواهد داد کسی امنیت و آرامش اجتماعی، اقتصادی و... جامعه را مختل نماید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار