کد خبر: 1066786
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
وزارت خارجه چین ضمن مخالفت با هرگونه تماس رسمی یا نظامی بین واشنگتن و تایوان و همچنین دخالت‌های آمریکا در این زمینه، از ایالات متحده خواست تا به سیاست اصل چین واحد پایبند باشد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز پنجشنبه اعلام کرد که پکن مخالف هرگونه تماس رسمی یا نظامی بین آمریکا و تایوان و همچنین دخالت‌های واشنگتن در امور این جزیره است.

وانگ در این باره با تاکید بر اینکه روابط آمریکا و چین بر اساس اصل چین واحد استوار است، گفت: آمریکا باید به اصل چین واحد و مفاد اعلامیه رسمی آمریکا و چین پایبند باشد. ما به شدت با هرگونه تماس رسمی و نظامی بین ایالات متحده و تایوان و همچنین دخالت ایالات متحده در امور داخلی چین مخالفیم.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین در حالی بیان شده است که کمی پیشتر «سای اینگ-ون» رئیس جمهور تایوان در مصاحبه‌ای با شبکه «سی ان ان» با اذعان به حضور نیرو‌های ایالات متحده در این جزیره گفت که تعدادی از نظامیان آمریکایی در آنجا جهت آموزش نظامیان تایوانی حضور دارند.

وی همچنین مدعی شده بود که تهدید چین هر روز در حال افزایش است و نسبت به حمایت واشنگتن در صورت حمله ابراز اطمینان کرد.

اظهارات رئیس جمهور و وزیر دفاع تایوان و اذعان آن‌ها به حضور نظامیان آمریکا در این جزیره در حالی بیان می‌شود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه به وقت واشنگتن در اجلاس مجازی «آ سه آن» خطاب به به کشور‌های جنوب شرق آسیا ادعا کرد که واشنگتن در دفاع از آزادی ناوبری در دریا‌ها و دموکراسی در کنار آن‌ها خواهد بود.

بایدن ادامه داد که آمریکا تعهدی «استوار» به تایوان دارد و به شدت نگران اقدامات قهری چین است.

تایوان خود را دولتی مستقل می‌داند، اما چین از تایوان به عنوان یک استان جدا شده از خود یاد می‌کند و توسل به نیروی نظامی برای اتحاد خود و این جزیره را رد نکرده است.

تعدادی از متحدان غربی تایوان اخیرا از نمایش آشکار قدرت نظامی چین ابراز نگرانی کرده‌اند. با این حال جو بایدن گفته است که با «شی جینپینگ» همتای چینی‌اش موافقت کرده است که به توافق تایوان پایبند باشد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار