کد خبر: 1066307
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
رئیسی در ستاد ملی کرونا:
رئیس‌جمهور نباید اجازه دهیم موج احتمالی جدید بیماری مانند موج پنجم کشور را غافلگیر کند، گفت: باید از تکرار مشکلات کشور در مواجهه با موج پنجم کرونا جلوگیری شود.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از زحمات همه کسانی که به نحوی در موضوع مبارزه با بیماری کرونا نقش دارند، گفت: در مسیر مقابله با کرونا، مساله اقناع افکار عمومی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

رئیس جمهور افزود: همه کسانی که تریبون در اختیار دارند به ویژه رسانه ملی باید وضع موجود کشور را به ویژه در مقایسه با کشور‌های دیگر تشریح و عملکرد‌ها و کیفیت مقابله با این بیماری را تبیین کنند.

وی گفت: همچنین ضرورت دارد بررسی‌های انجام شده در زمینه تاثیر واکسیناسیون عمومی بر سلامتی و ابتلای احتمالی افراد به شکل دقیق برای افکار عمومی توضیح داده شود تا کسانی که به هر دلیل تاکنون از تزریق واکسن خودداری کرده‌اند، به انجام واکسیناسیون ترغیب شوند.

رئیس جمهور درباره تزریق دوز سوم واکسن کرونا یا همان دوز یادآور گفت: دغدغه ما صیانت از سلامت افراد است و در این زمینه شیوه‌نامه‌ها و توصیه‌های کارشناسان مبنای عمل خواهد بود.

رئیسی به لزوم تقویت زیرساخت‌ها برای مقابله موفق با موج احتمالی ششم بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: امیدواریم با موج جدیدی از بیماری مواجه نشویم، اما در هر صورت باید آمادگی داشته باشیم تا در برابر موج احتمالی بیماری مواجهه انفعالی نداشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم موج احتمالی جدید بیماری مانند موج پنجم کشور را غافلگیر کند، گفت: باید با تمهید اقدامات و آمادگی‌های لازم از تکرار مشکلات کشور در مواجهه با موج پنجم کرونا جلوگیری کنیم. وزارت بهداشت مکلف است وضع کشور را به دقت رصد کند و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

رئیسی گفت: علاوه بر رسانه ملی، بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس نیز می‌تواند بستری مناسب برای آموزش عمومی و موثر در زمینه اقدامات پیشگیرانه در برابر کرونا باشد که باید از این فرصت به بهترین شکل بهره برد.

رئیس جمهور بر ضرورت حمایت قوی از واکسن‌های ساخت داخل از سوی وزارت بهداشت تاکید کرد و افزود: دلیل واردات گسترده واکسن در مقطع کنونی، ضرورت مقابله سریع با گسترش بیماری است و اگر تولید داخل، نیاز کشور به واکسن را تامین می‌کرد، واردات گسترده واکسن انجام نمی‌شد.

وی به آغاز فعالیت سامانه ملی سلامت به شکل پایلوت هم اشاره کرد و گفت: اجرای آزمایشی این سامانه به دقت رصد شود تا بتوانیم پس از کاهش تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها، با مدیریت هوشمند به شکل بهتر و موثرتری شیوع کرونا را مدیریت کنیم.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار