کد خبر: 1066240
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
امام جمعه موقت تهران گفت: کسانی که به اموال عمومی تجاوز کردند و به بیت المال آسیب زدند، نباید آسایش داشته باشند و باید منابع ملی از حلقوم آن‌ها بیرون کشیده شود.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری خطیب نماز جمعه این هفته تهران که پس از ۲۰ ماه تعطیلی به علت شیوع بیماری کرونا با حضور مردم تهران، قهرمانان تیم ملی کشتی کشور در مسابقات قهرمانی جهان و شرکت‌کنندگان در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، در خطبه‌های نماز اظهار داشت: مجموعه حوادث ۲۰ ماه گذشته نشان دهنده شکست و هزیمت دشمنان اسلامی و در صدر آن آمریکای جنایتکار بود. آن‌ها هم در داخل و در جریان افتضاح انتخاباتشان شکست خوردند و در منطقه هم هزیمت آن‌ها با ترور حاج قاسم عزیز ما شدت گرفت و امروز تروریست‌های آمریکایی راهی جز خروج از عراق ندارند و در فتنه‌های لبنان هم کامیاب نبودند.

وی افزود: در جریان تجاوز ناتوی عربی به یمن قهرمان، ۷ سال است مقاومت مردم یمن ادامه دارد و عن قریب مأرب آزاد خواهد شد.

آخرین حلقه شکست استکبار در افغانستان

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری تصریح کرد: آخرین حلقه این شکست‌ها در افغانستان و بزرگ‌ترین لشکر کشی تاریخ آمریکا به افغانستان و فرار بزدلانه آن‌ها از پایگاهشان بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: این مثلث عبری ـ عربی ـ غربی دست از فتنه برنمی‌دارد و در مرز‌های شمالی تحرکات صهیونیست‌ها و در لبنان حوادث اخیر و در افغانستان دو هفته پشت سرهم دو انفجار رخ داد و این ادامه حضور جریان استکبار بوسیله دواعش پلید محسوب می‌شود. ضمن تسلیت به مرد م شریف افغانستان، از مسئولان کنونی این کشور می‌خواهیم هم پیگیری کنند و هم از جان مردم محافظت کنند.

وی ادامه داد: آمریکا بعد از بیست سال دروغ و نیرنگ امروز با ۸ تریلیون هزینه و کشته‌های زیاد در حال دربه دری از منطقه است و به این ابر جنایتکار عرض می‌کنیم که با هشتصد تریلیون هزینه راهی جز ترک غرب آسیا ندارید و افول شما تسریع می‌شود.

حاج علی اکبری با اشاره به حوادث داخلی کشور در ۲۰ ماه گذشته، گفت: نیرو‌های مسلح ما در خنثی سازی توطئه‌ها و افزایش توان بازدارندگی و انجام رزمایش‌ها خوش درخشیند.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در این مدت گذشته تجربه هزیمت در جریان سیف القدس را داشت و اخیرا ناتوی عربی در جریان تجاوز به یمن قهرمان شکست خورده و ۷ سال جریان مقاومت یمن ادامه دارد.

حضور سران قوا در میان مردم موافق سیره نبوی و علوی است

حجت الاسلام حاج علی اکبری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: جریان حضور مردمی روسای قوا و بدنه سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه بسیار پسندیده و موافق موازین سیره علوی و نبوی در مدیریت و موافق تاکیدات امامین انقلاب و خواست عمومی مردم است.

وی ادامه داد: این حضور مسئولان در بین مردم امیدبخش، محبت‌بخش و تسهیل‌کننده است و ستاد و صف را به هم نزدیک می‌کند و برای مسئولان هم البته وقتی بین مردم نیایند و نفس گرم محبت مردم را دریافت می‌کنند روحیه بخش است.

شکاف بین مسئولان و مردم خواست شیاطین است

امام جمعه موقع تهران گفت: وجود فاصله و شکاف بین مسئولان و مردم به هر بهانه‌ای که باشد خواست شیاطین است و باید با آن مقابله کرد چرا که مردم باید مسئولان را از خودشان بدانند. حضور مردم صمیمی بی‌تکلف و سرزده بسیار مورد پسند است و همینجا این امید را داریم که مسئولان ما فرصت حضور در نماز‌های جمعه را غنیمت بشمارند.

لزوم کارآمد سازی و مهربان‌سازی در فضای اداری

وی با تاکید بر اینکه فضای اداری کشور ما نیازمند تحول است، تصریح کرد: این تحول در فضای اداری باید در دو بعد کار آمدسازی و مهربان سازی صورت بگیرد چرا که حفظ عزت و کرامت مراجعین بسیار مهم است.

وی رویکرد عدالتخواهی و فسادستیزی در سه قوه قضاییه، مجریه و مقننه را یک فرصت طلایی عنوان و تاکید کرد: این یک فرصت طلایی و مغتنم برای پیگیری اصلی‌ترین آرمان‌های جمهوری اسلامی است که نوید بخش است بنابراین این هدف بزرگ را با جدیت و قوت دنبال کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران یادآور شد: این عیب بزرگ در خصوص عدالت که اکنون در جامعه ما وجود دارد را مسئولان با همت جمعی خود مرتفع کنند.

وی افزود: قوه قضائیه با این اشکالی که در بروز مظاهر فساد در گوشه و کنار جامعه ما به چشم می‌خورد به شدت مبارزه کند و از منشا فساد در قوه مجریه تدبیر کنند و از مجلس انتظار داریم که قوانین ضعیف که باعث به وجود آمدن زنجیره فساد در کشور می‌شود را اصلاح کند.

کمر مفسدین باید بشکند

حاج علی اکبری گفت: قانون‌دان‌های قانون شکن با تکیه بر همین قوانین فساد‌ها را پیش می‌برند؛ توقع است که مجلس و دولت، فرآیند‌ها را اصلاح و با قوت در این مسیر باشد و قوه قضائیه با مفسدین با رعایت موازین مقابله کند چرا که کمر مفسدین باید بشکند و کسانی که به اموال عمومی تجاوز کردند و به بیت المال آسیب زدند باید رهگیری شوند و نباید آسایش داشته باشند و می‌بایست منابع ملی از حلقوم آن‌ها بیرون کشیده شود.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: برای همه مسئولان عزیز در پیگیری مسائل کشور به صورت متحد و یکپارچه آرزوی موفقیت داریم؛ وحدت و تقوا در این هدف‌گذاری ها، پیگیری فوریت‌ها و شکست شاخ بی شاخ دم گرانی کار را به طرز چشمگیری به پیش خواهد برد.

مسئولان گرانی را مهار و شاخ آن را بشکنند

حاج‌علی‌اکبری گفت: امیدواریم مسئولان گرانی را مهار و شاخ آن را بشکنند و در تقویت امید به زیست عمومی مردم تلاش کنند و البته مردم هم امیدوار و صبور هستند و شرایط را درک کرده و کمک می‌کنند.

وی افزود: در نهاد نماز جمعه موفق شدیم با همت ائمه جمعه کشور حدود ۶ هزار مسئله کشور را قبل از تشکیل دولت شناسایی کرده و اخیرا به آیت‌الله رئیسی تقدیم شد و ایشان هم استقبال کردند و این را به عنوان سامانه دائمی مطالبات مردمی در نهاد نماز جمعه تهران حفظ خواهیم کرد و با قوه قضائیه و مقننه این همکاری را حفظ خواهیم کرد تا از این طریق دایما این مطالبات در دسترس مسئولان محترم قرار بگیرد.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، ضمن برشمردن اهمیت نماز جماعت و جمعه و مساجد در متن اسلامی و ایجاد صفوف توحیدی مسلمانان و ترویج وحدت و برادری در بین مسلمانان گفت: خدا را سپاسگزاریم بعد از یک دوره محدودیت و ممنوعیت، نمازجمعه به ما برگشت و امروز روز شیرینی برای ماست.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین خسارات کرونای منحوس، محدودیت مراسمات مذهبی و از همه این‌ها سنگین‌تر نداشتن نمازجمعه در تهران بود.

مجموعه‌های دینی در این ایام به نفع سلامت مردم خوش درخشیدند

حجت الاسلام حاج‌علی اکبری ادامه داد: مجموعه‌های دینی در این ایام به نفع سلامت مردم خوش درخشیدند و نماز جمعه اولین نهاد رعایت کننده بود و نهادی سربلند در هماهنگی با ستاد کرونا بود و در مبارزه با کرونا مجموعه نماز جمعه و ائمه جمعه خوش درخشیدند.

وی یادآور شد: البته تا ۷۰۰ نمازجمعه گاهی در دوران کرونا داشتیم که هیچ تذکری نداشتیم و به خوبی با رعایت پروتکل‌ها برگزار شدند.

در برابر شهدای سلامت سر تعظیم فرود می‌آوریم

خطیب جمعه تهران در ادامه خطبه‌ها با اشاره به اینکه بیست ماه است که کادر درمان در صف مبارزه قرار دارد و کادر پزشکی و پیرا پزشکی که در این راه شهید هم دادند، گفت: به همه این‌ها خداقوت می‌گوییم و از آنان صمیمانه تشکر می‌کنیم و در برابر شهدای سلامت سر تعظیم فرود می‌آوریم.

سه راهبرد اساسی پیامبر اکرم (ص) برای ساخت امت اسلامی

وی در خطبه نخست خود نیز به سه راهبرد اساسی پیامبر اکرم (ص) برای ساخت امت اسلامی اشاره و تصریح کرد: نخستین راهبرد این بود که امت باید در برابر جریان کفر دارای مرزبندی مشخص با رویکرد وقت، عزت و شدت باشد تا هویت مسلمانان از دست اندازی جریان کفر صیانت شود.

حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: راهبرد دوم، محبت و وحدت و عاطفه درونی امت در ارتباط با امت اسلامی با یکدیگر بود و راهبرد سوم نیز این بود که جامعه اسلامی صفوفش و نماد وحدت و نماد قوتش باید بر مدار ذکر الهی و یاد خداوی متعال باشد.

خطیب نماز جمعه تهران به اهمیت وحدت در بین جامعه اسلامی اشاره و ضمن تاکید بر اینکه مسئله وحدت یک مسئله سطحی یا روش و تاکتیک نیست، افزود: مسئله وحدت یک بنیاد و راهبرد و مبنا است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مسئله در وحدت امت اسلامی اتحاد جان‌ها و دل‌ها و اندیشه هاست که از آن به اخوت تعبیر می‌شود. وقتی دشمنان هر روز برنامه‌ای دارند، متوجه می‌شویم این همه تاکید اولیای خدا بر وحدت چه اهمیتی دارد. پشتوانه این وحدت مسئله تقواست.

تقوا، تعصبات جاهلی را مهار می‌کند

حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: آنچه امت را به جان هم می‌اندازد خواسته‌های نفسانی و تعصبات جاهلی و قوم‌گرایی است. آنچه این را مهار می‌کند، تقواست.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با بیان اینکه حضور جریان نفاق به نیابت از کفر نقاب‌دار درصدد طراحی و تولید فتنه برای به جان هم انداختن مومنین است، گفت: شناسایی جریان نفاق و مراقبت از حضور نفوذی‌ها نیازمند بصیرت است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: این سرمایه بزرگ را تا پای جان نگه دارید و از دست ندهید. با پشتوانه تقوا بر حبل الهی و قران و عترت پیامبر (ص) چنگ بزنیم و صفوف خود را منظم کنیم.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
0
0
از امام جمعه فساد ستیز لواسان چه خبر؟؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
0
0
یه تیتری بزنید که.....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار