کد خبر: 1065803
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: آموزش و پرورش استان اردبیل در واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان رتبه سوم کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، احمد ناصری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واکسیناسیون فرهنگیان در دو ماه اخیر با استقبال چشمگیری روبه‌رو شده به طوری که بیش از ۹۵ درصد جامعه فرهنگیان استان دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی تصریح کرد: در واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز جایگاه مناسبی را داریم به گونه‌ای که تاکنون ۷۵ درصد مشارکت دانش‌آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ ساله در استان انجام شده تا در چرخه واکسیناسیون قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: با همکاری خانواده‌ها، دانشگاه علوم پزشکی و همچنین مدیران مدارس واکسیناسیون دانش‌آموزان با شتاب بیشتر در حال انجام است که امیدواریم تا نیمه آبان ماه جامعه هدف دانش‌آموزی هر دو دز واکسن خود را دریافت کنند.

ناصری در مورد بازگشایی مدارس از اول آبان ماه در واحدهای آموزشی با جمعیت زیر ۳۰۰ دانش‌آموز افزود: اکثریت مدارس برای بازگشایی حضوری مدارس اعلام آمادگی کردند تا دانش‌آموزان در چرخه آموزش حضوری قرار گیرند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: هیچ مشکلی برای تحصیل حضوری دانش‌آموزان در مدارس کمتر از ۳۰۰ دانش‌آموز وجود ندارد و برای سایر واحدهای آموزشی نیز از نیمه دوم آبان ماه شرایط حضور در کلاس مهیا می‌شود.

ناصری اضافه کرد: قطعاً در آبان ماه تمام دانش‌آموزان استان در چرخه تحصیل حضوری قرار می‌گیرند و امیدواریم اولیا با اعتماد کامل به فرآیند آموزشی در این زمینه یاریگر ما باشند.

وی با گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان بیان کرد: تعامل مثبتی بین مدارس با خانواده‌ها وجود دارد که در شرایط کرونایی این پیوند و تعامل بیشتر نیز برقرار شده است.

ناصری ادامه داد: برای حفظ این تعامل و ارتباط کیفی‌تر انتظار می‌رود اولیای دانش‌آموزان هم در انتخابات اولیا و مربیان مشارکت کرده و هم با رصد و پیگیری مستمر و حضور در مدرسه شرایط تحصیلی فرزندانشان را مورد توجه قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: قطعاً این تداوم ارتباط به تقویت کیفی آموزش منجر خواهد شد و سعی بر این است تا شرایط مناسبی را در برگزاری جلسات و حتی برگزاری دوره‌های آموزشی خانواده شاهد باشیم.

ناصری تصریح کرد: در ۸۰ درصد مدارس استان اردبیل نشست اولیا و مربیان و جلسات مرتبط همراه با برگزاری انتخابات انجام شده و قرار است در بیش از یک‌هزار و ۸۵۰ مدرسه استان کلاس‌های آموزش خانواده نیز دایر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: ۲۰ درصد دانش‌آموزان همچنان از چرخه واکسن عقب ماندند که انتظار می‌رود خود اولیا در کنار دانش‌آموزان به بحث واکسیناسیون توجهی جدی کرده و شرایط مناسبی را در ارتقا سلامت دانش‌آموزان فراهم کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر