کد خبر: 1064344
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
همراه با گرامی داشت شهدای مدافع حرم و مدافع سلامت
سی ­و چهارمین یادواره 33 شهید سرافراز نیروگاه شهیدسلیمی نکا و گرامیداشت شهدای غیور مدافع حرم وشهدای مظلوم مدافع سلامت استان مازندران به صورت محدود و با رعایت شیوه ­نامه ­های بهداشتی در پارک موزه دفاع مقدس شهرستان ساری برگزار شد.

به گزارش جوان آنلاین مازندران ، در این مراسم که جمعی از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، خانواده ­های معظم شهدای نیروگاه و شماری از مسئولان استانی و شهرستانی و کارکنان نیروگاه حضور داشتند، وجیه الله مرادی از فرماندهان سپاه قدس طی سخنانی ضمن تجلیل و گرامیداشت یاد ماندگار شهدا، به تبیین نقش رهبران­، ویژگی­ های شهدا و عوامل پیروزی در دفاع مقدس پرداخت.

مرادی عزم ملی وتدبیر سردمداران یک کشور را از شاخصه ­های مهم و تعیین کننده در جنگ برشمرد و گفت: هر ایرانی آزاده با مطالعه دویست سال گذشته تاریخ ایران از بی تدبیری رهبران، احساس حقارت و شکست می­کند اما تدبیر حضرت امام(ره) با استعانت از اهل بیت و بسیج عزم ملی مردم تهدید جدی جنگ را تبدیل به فرصت ایجاد جبهه عزت ­آفرین مقاومت در سراسر دنیا نمود که امروزه شاهد شکل گیری و برکات این جبهه با مدل دفاع ایرانی در سطح منطقه و جهان هستیم.

این سردار محور مقاومت، دفاع مقدس را الگوی عاشورایی عصر حاضر خواند و انکسار درون را بارزترین ویژگی رزمندگان برشمرد و گفت: رزمندگان در دفاع مقدس با خداباوری، ولایت پذیری، دشمن شناسی و نهراسیدن از دشمن وقدم نهادن در مسیر منتظر واقعی افتخار آفریدند.

وی با بیان این نکته که در دفاع مقدس با حداقل امکانات به مقابله با دشمن پرداختیم گفت: با توکل به خدا و تکیه به توان داخلی در بعد دفاعی، امروز خمپاره­ های ابتدایی زمان جنگ به تجهیزات مدرن و بازدارنده برای دشمنان تبدیل گردید.

مرادی با اشاره به روایات شیعه در زمان ظهور حضرت مهدی گفت: طبق روایات شیعه در آخرالزمان دو سپاه سید خراسانی و یمانی باید به کمک مولایمان بیایندکه ما در دفاع مقدس سپاه سید خراسانی را آماده کرده ­ایم و در جبهه مقاومت با تدبیرولایت فقیه سرشاخه ­های سپاه یمانی شکل گرفته و انشاالله زمینه ساز ظهور خواهد شد.

در این مراسم، نمایشنامه ­ای کوتاه و معنوی با محوریت زندگی شهید والامقام سهراب شمسی از شهدای دومین مرحله بمباران نیروگاه ارائه شد و در ادامه حجت الاسلام ایزدی یکی از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، با قرائت اشعاری در وصف رشادت­های شهدا، در مصائب سالار شهیدان و شهدای جاودان نهضت خونین عاشورا به مدیحه­ سرایی پرداخت.

در ابتدای برنامه نیز مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا ضمن خیر مقدم به میهمانان با بیان این نکته که ما مدیون خون شهدا هستیم گفت: تمام شهدای عزیز نیروگاه تا زمانی که به درجه رفیع شهادت نائل شوند با تمام توان در پی دفاع و اعتلای پرچم جمهوری اسلامی ایران بوده­اند.

محسن نعمتی از برگزاری یادواره بعنوان راهی برای شناخت بیشترو قرب به شهدا یاد کرد و بیان داشت: جنگ ما جنگ معنوی بود و شهدا برای عشق به خدا جنگیدند و وظیفه ماست تا ویژگی­های مشترک شهدا را مرور کنیم و از آن درس بگیریم و به نسل های بعد انتقال دهیم.

وی با بیان گوشه­ ای از اقدامات ارزنده کارکنان حال حاضر نیروگاه گفت: در سال 1399 حدود 9 درصد افزایش تولید نسبت به سال ماقبل آن داشتیم و با توجه به گذشت بیش از چهار دهه از عمر نیروگاه با برنامه­ ریزی دقیق، انجام پروژه های بهسازی، تعمیرات و بهره برداری به موقع و تلاش شبانه ­روزی و جهادی همکاران در شرایط حاد گسترش ویروس کرونا با افزایش توان عملی به میزان 23 مگاوات، 3 درصد افزایش را نیز درتعهد تولید سالیانه تجربه کردیم و لازم به ذکر است که در 6 ماهه نخست امسال نیز حدود 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش در تولید برق داشتیم.

محسن نعمتی به مدیریت و بومی سازی حدود 60 هزار قطعه نیروگاهی از سال 1395 تاکنون اشاره کرد و گفت: همکاران و متخصصان نیروگاه با مشارکت و تکیه بر توان سازندگان داخل کشور و از طریق مهندسی معکوس به منظور صرفه جویی و عدم نیاز به کشورهای سلطه جو اقدام به ساخت قطعات نمودند.

وی با بیان اینکه با انجام پروژه بازیابی بخار فلاش و انرژیِ کندانسیت خروجی استیم ایرهیترهای واحدهای بخار بیش از یک میلیون لیتر در شبانه روز در آب دمین موردنیاز واحدهای بخار صرفه جویی می­شود افزود: به مدار آمدن فاز اول آب شیرین کن (SWRO) در مرداد ماه سال جاری به ظرفیت 2000 متر مکعب در شبانه روز نیز موجب جلوگیری از محدودیت تولید برق گردید.

نعمتی اقدامات انجام گرفته در پایگاه مقاومت بسیج شهید عبادیان نیروگاه نکا از سال گذشته تاکنون شامل: 6 مرحله­ کمکهای مومنانه در قالب 204 بسته­ ، کمک­های دوره­ ای کمیته خیرین بسیج بین نیازمندان استان، هماهنگی و اعزام همکاران در قالب گروه های جهادی جهت یاری هموطنان در اقصی نقاط کشور و تامین هزینه مخزن آب برای مردم شریف استان خوزستان را قابل تحسین دانست.

درپایان برنامه نیز تعدادی از همکاران ایثارگر نیروگاه مورد تجلیل قرار گرفتند.

خاطر نشان می­شود که نیروگاه شهیدسلیمی نکا در دوران دفاع مقدس طی سه مرحله در تاریخ­های 15 آذر سال 65 ، هفتم مهر 66 و چهارم خرداد 67 آماج شدیدترین حملات هوایی دشمن بعثی قرار گرفت و در این بمباران­ها 25 نفر از کارکنان به فوز عظیم شهادت نائل آمدند و 93 نفر مجروح شدند، اما این نیروگاه علیرغم گستردگی خرابی­­های ایجاد شده با همت­ بلند کارکنان خود دوباره احیاء شد و اکنون با بیش از 4 دهه بهره برداری همچنان بالنده و استوار در عرصه تولید برق در کشور حضور مؤثری دارد.

این نیروگاه با احتساب شهدا و جانبازان جبهه های حق علیه باطل در مجموع 33 شهید و 154 جانباز تقدیم آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی نموده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر