کد خبر: 1063307
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به رشادت‌های شهدا، رزمندگان و ایثارگران در هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: دفاع مقدس، تابلویی پرافتخار از پیروزی ملت ایران در تاریخ رقم زد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، به مناسبت هفته دفاع مقدس در دیدار جمعی از آزادگان و ایثارگران این عرصه با وی، بر تکریم سلحشوری‌های یادگاران جبهه و جنگ تاکید کرد و گفت: گنجینه دفاع مقدس برگرفته از مکتب سرخ عاشوراست و بصیرت و ایمان رزمندگان اسلام در آن، سلامت و بقای نظام اسلامی را تضمین و تحرک و عزم مردم ما را در برابر استکبار جزم‌تر کرد.

وی با بیان اینکه پیروز میدان جنگ در هشت سال دفاع مقدس ملت ایران بود، اظهار داشت: براندازی نظام اسلامی، تجزیه خاک ایران و تسلط بر منابع نفتی منطقه اهدافی بود که دشمن برای رسیدن به آن جنگ را آغاز کرد اما پایان این نبرد نابرابر و پیروزی ملت ایران باید برای همگان درس عبرت باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به سرنوشت برخی حکومت‌های قلدرمعابانه در تاریخ به ویژه رژیم بعثی عراق و صدام جنایتکار، گفت: صبر و استقامت آزادگان، غیرت و فداکاری رزمندگان و ایثارگران، صدام و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی او را از بین برد و این زبونی در تاریخ ثبت شد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم ادامه داد: رزمندگان عاشورایی ملت ایران با آموزه‌های مکتب سرخ کربلا، طومار ظلم و خونخواری را در هم پیچیدند و با درجه بالای اخلاص و ایمان بخدا با وجه اشتراکاتی که با یاران امام حسین (ع) داشتند، فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه نهادینه کردند.

وی با بیان اینکه آمریکای امروز به سرنوشت شوروی سابق دچار خواهد شد، یادآوری کرد: پایان دفاع مقدس، رویش فصل جدید استکبارسیزی در میان ملت‌های بیدار منطقه است و گوشه‌هایی از آن را در پیروزی‌های جبهه مقاومت شاهد بودیم و به امید خدا این روند ادامه خواهد داشت.

امام جمعه تبریز با اشاره به تجزیه شوری سابق به کشورهای مختلف، گفت: آمریکا نیز در آینده به سرنوشت شوروی سابق گرفتار خواهد شد و هم‌اکنون تجزیه ایالت متحده آمریکا به گوش شنیده می‌شود و ۲۴ درصد از مردم این کشور نیز با تجزیه ایالت متحده آمریکا موافق هستند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، افزود: هم‌اکنون ابهت آمریکا روز به روز کاهش می‌یابد و ضعف آن نمایان می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر