کد خبر: 1063054
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
متخصص طب ایرانی گفت: مصرف بیش از اندازه مواد غذایی و ادویه‌ها نه تنها به بدن کمک نمی‌کند بلکه می‌تواند مضر هم باشد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علیرضا یارقلی متخصص طب ایرانی گفت: سرطان‌ها و بدخیمی‌ها در طب ایرانی ناشی از خلط غلیظ است. عمده توصیه حکما در راستای پرهیز از خوردن مواد مانده و گوشت‌های قدیم یا گوشت‌های شور و نمک سود و فست فود‌ها است که طب سنتی هم این موارد را تایید کرده است. غذا‌های مفید زیادی مثل روغن زیتون در سفره‌های ما وجود دارد که می‌تواند از سرطان‌های بدخیم گوارشی جلوگیری کند. زردچوبه دیگر ماده ضد سرطان است که بر مصرف آن در طب ایرانی تاکید شده است.

وی با تاکید بر استفاده محدود از مواد غذایی گفت: ما در نگاه غذایی ممنوعیت خاصی در مصرف نداریم و در غذا‌ها می‌توان از این مواد غذایی استفاده کرد. به عنوان مثال مصرف زردچوبه به عنوان دارو حد و اندازه دارد و نمی‌توان آن را به مقدار نامحدود به ویژه برای بیمارانی که مشکل انعقاد خون یا صفرا دارند، استفاده کرد.

یارقلی یادآور شد: تنوع استفاده از مواد غذایی از موارد مهمی است که باید به آن توجه کرد: مصرف سیب یک عدد روزانه مشکل ندارد، چون طبع معتدلی دارد، اما همین سیب را نباید به تعداد زیاد استفاده کرد، چون موجب نفخ می‌شود.

وی تاکید کرد: قرار نیست در مصرف مواد غذایی زیاده روی کنیم. مصرف کلم در افراد عادی و در افرادی که تحت درمان هستند مشکلی ندارد. استفاده از سالاد‌ها به صورت متنوع مشکل ندارد، اما افرادی که مشکل تیروئیدی دارند نمی‌توانند کلم بخورند.

یارقلی درباره تاثیرات دارچین گفت: استفاده از دارچین در طب ایرانی مورد توصیه است. این گیاه در پیشگیری و درمان سرطان‌ها بسیار موثر است.

وی افزود: بوکردن میخک می‌تواند ما را سرحال کند، اما استفاده از این گیاه به مقدار زیاد در غذا موجب تلخی غذا می‌شود. استفاده از میخک به مقدار محدود از حالت تهوع جلوگیری می‌کند. میخک در دفع بلغم به ما کمک می‌کند.

یار قلی با اشاره به اینکه هل اثر دارویی قوی ندارد گفت: استفاده از هل در غذا تاثیر چندانی ندارد و در موارد مبارزه با سرطان باید در مقادیر بالا استفاده شود. این ماده به عنوان داروی عمومی توصیه نمی‌شود، اما برای بهبود روان و بویایی کمک کننده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار