کد خبر: 1062225
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل:
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ما آمادگی داریم تا از سوم مهرماه مدارس را به اشکال مختلف حضوری، غیرحضوری و یا ترکیبی از این دو آغاز کنیم تا آرام آرام مدارس برای حضور دانش آموزان در فرآیند تعلیم و تربیت مهیا شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، احمد ناصری در جلسه پروژه مهر استان اردبیل اظهار کرد: پیش بینی می کنیم تا آبان ماه در مدارس پرجمعیت کلاس درس در شبکه شاد برگزار شود اما از آبان ماه با اتمام واکسیناسیون معلمان و عمده کادر مدارس به تدریج شاهد برگزاری حضوری کلاس ها باشیم.

 وی خاطرنشان کرد: در نقاط روستایی و عشایری و برخی هنرستان ها که کلاس ها در کارگاه های عملی برپا می شود با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی کلاس درس به صورت حضوری خواهد بود.

ناصری بیان کرد: امسال بیشتر از ظرفیت مدرسه تلویزیونی بهره خواهیم برد چرا که امکان ارجاع دانش آموزان به استفاده از این برنامه ها توسط معلمان بیش از سال های گذشته خواهد بود.

وی با بیان اینکه تاکنون 90 درصد معلمان دز اول و بیش از 45 درصد دز دوم واکسن خود را دریافت کرده اند، تصریح کرد: واکسیناسیون سایر عوامل و عناصر دخیل در نظام تعلیم و تربیت از جمله رانندگان سرویس های مدارس و اولیا نیز آغاز شده تا به شکل کامل ایمنی لازم برای برگزاری حضوری کلاس ها را شاهد باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل از ابلاغ دستورالعمل های جدید بهداشتی به مدارس خبر داد و گفت: ضدعفونی کردن فضای کلاس درس، چیدن صندلی ها به فاصله یک و نیم متری، تهویه مناسب، استفاده از ماسک و رعایت فاصله در سرویس های دانش آموزی و جلوگیری از تجمعات در حیاط مدرسه از جمله این الزامات است.

ناصری ادامه داد: ما حتی سناریوی تقسیم جمعیت دانش آموزی در نوبت صبح و عصر و در طول هفته را برای کاهش حضور تعداد دانش آموزان در سر کلاس طراحی کردیم که در صورت نیاز از این سناریو استفاده خواهیم کرد.

وی غربالگری مرتب دانش آموزان به ویژه دانش آموزان با علایم مشخص و بیماری های زمینه ای را یادآور شد و بیان کرد: ما به خانواده ها این اطمینان را می دهیم که فرزندان آنها در فضای سالم و ایمن آموزش دیده و تامین سلامت آنها برای مدیران و معلمان جزو واجبات است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل به شکل گیری 8 کارگروه تخصصی در قالب پروژه مهر و تعیین 70 فعالیت در این حوزه اشاره و اظهار کرد: 94 درصد دانش آموزان استان اردبیل ثبت نام کردند که به غیر از پایه اول ثبت نام سایر دوره های آموزشی از طریق سامانه انجام شده و استان اردبیل از حیث ثبت نام دانش آموزی در جایگاه سوم کشوری است.

ناصری از ثبت نام 99 درصدی دانش آموزان استان در سامانه کتب درسی و حمل کتب به مناطق و نواحی مختلف خبر داد و گفت: در هفته آینده به تدریج کتاب های درسی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد تا آماده شروع سالتحصیلی شوند.

ناصری با بیان اینکه 88 درصد دانش آموزان استان در سال گذشته عضو شبکه شاد بودند، افزود: 12 درصد دانش آموزان از خدمات حضوری در مناطق روستایی و عشایری و یا بسته های آموزشی استفاده کرده و از برنامه های آموزشی و تربیتی عقب نماندند.

وی از تهیه و توزیع 5 هزار تبلت و یا گوشی در بین دانش آموزان فاقد امکانات و تجهیزات حضور در شبکه شاد خبر داد و گفت: یک هزار و 900 مدرسه در استان اردبیل به شبکه اینترنتی متصل هستند که یک هزار و 120 مدرسه در روستاها و 800 مدرسه در شهرها به این سیستم متصل هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر