کد خبر: 1061918
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: برنامه‌های بزرگداشت و فضاسازی محیطی در هفته دفاع مقدس امسال با لحاظ شعار محوری «ما مقتدریم» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اردبیل، علی واحد در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس شهرستان اردبیل جهت هماهنگی و برنامه ریزی مراسم هفته دفاع مقدس به برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار کرد: تجلیل از 15 هزار پیشکسوت دفاع مقدس استان، غبارروبی مزار مطهر شهدا، برپایی نمایشگاه رزمی فرهنگی سپاه حضرت عباس (ع) استان، دیدار از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و برگزاری محافل خاطره گویی و شعر خوانی از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

واحد افزود: در آستانه چهل و یکمین سالگرد آغاز دفاع مقدس مردم ایران اسلامی، ورود ادوات جدید به محوطه و برگزاری نمایشگاه رزمی فرهنگی سالانه سپاه حضرت عباس (ع) استان در این محل مقدس، اشتیاق علاقه مندان به فرهنگ ایثار و شهادت را به بازدید از نمایشگاه و موزه افزایش خواهد داد که در این راستا ادوات جنگی و خودروهای زرهی در محوطه موزه دفاع مقدس استان اردبیل جهت بازدید علاقه‌مندان با آرایش مناسب به نمایش گذاشته می شوند.

وی بیان کرد: موزه دفاع مقدس استان اردبیل به عنوان خیمه گاه شهدا در بین مردم استان شهرت یافته ‌و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با تمام توان در تلاش است که جلوه هایی از گذشت و ایثار و حماسه عاشورایی رزمندگان اسلام را در موزه دفاع مقدس در معرض دید مردم قرار دهد.

فرماندار اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: همزمان با هفته دفاع مقدس نمایشگاه رزمی و فرهنگی دفاع مقدس در اردبیل به مدت یک هفته برگزار می‌شود که تمهیدات لازم برای برگزاری این نمایشگاه با همکاری دستگاه‌های مربوطه در حال انجام است.

 مسعود امامی‌یگانه افزود: تجلیل از خانواده شهدای والامقام و رزمندگان، دیدار با خانواده معظم شهدا، غبارروبی مزار شهدا و فضاسازی محیطی در سطح شهر و ادارات را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: تمامی این برنامه‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

سرهنگ پاسدار «میر حبیب هاشمی»، معاون هماهنگ کننده تیپ 37 حضرت عباس (ع) استان نیز در این جلسه بیان کرد: نمایشگاه رزمی فرهنگی دفاع مقدس امسال شبیه سازی جنگ های نامنظم گروه شهید چمران است و نمایش میدانی افلاکیان خاکی بازسازی روند تاریخی از صدر اسلام تا زمان حاضر است که به جنگ های نا منظم و شهادت شهید دکتر «مصطفی چمران» نیز می پردازد.

در ادامه سرهنگ پاسدار «علی حبیب زاده» جانشین فرمانده سپاه ناحیه اردبیل عنوان کرد: سپاه ناحیه اردبیل با برنامه ریزی های لازم، برگزاری 40 عنوان برنامه را برای 310 پایگاه مقاومت پیش بینی کرده است و در بحث فضاسازی محیطی با به کار گیری تمام توان سعی داریم شهر اردبیل به نمایشگاهی از تصاویر شهدا و دفاع مقدس تبدیل شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر