کد خبر: 1057877
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳
دنیا حیدری

رشد بی‌رویه مبلغ قرارداد بازیکنان که فصل قبل چندین میلیارد را به سادگی آب خوردن پشت سر گذاشت، باعث شده حالا عزمی جدی برای مقابله با این مبالغ شکل بگیرد. جدی از آن جهت که سازمان بازرسی کل کشور هم به میدان آمده است.
صدالبته که همواره قبل از شروع هر فصل شاهد وعده‌های بسیاری در این مورد هستیم و آقایان مسئول با قیافه‌هایی حق به‌جانب خبر از ایستادگی برابر ارقام درشت و نجومی را می‌دهند، اما هرگز این وعده‌ها به مرحله اجرا نرسیده و همواره باشگاه‌ها موفق به ثبت قرارداد‌های نجومی و غیرمنطقی بازیکنان خود شده‌اند و خم به ابرو هم نیاورده‌اند، چراکه ارقام درج شده در قرارداد‌ها نه از جیب آن‌ها که از جیب مردم و بیت‌المال است که هزینه می‌شود!
با وجود این این‌بار با توجه به تأکید سازمان بازرسی کل کشور به اصولی بودن ارقامی که قرار است به بازیکنان پرداخت شود، انتظار می‌رود شاهد اتفاقات خوبی در این راستا باشیم. حرف‌هایی که می‌تواند روزنه امیدی باشد برای برخورد با آن‌هایی که سال‌هاست بی‌هیچ خجالتی بیت‌المال را به تاراج برده‌اند. بدون شک نظارت درست بر عملکرد باشگاه‌ها و رقم قرارداد بازیکنان باید بیش از پیش باشد، وقتی آقایان در سازمان بازرسی به خوبی می‌دانند که برخی باشگاه‌ها به بازیکنان خود حواله می‌دهند و راه‌های بسیاری را پیش از این برای دور زدن قانون سقف قرارداد‌ها پیموده‌اند.
تمام اهالی فوتبال خوب می‌دانند که چگونه و از کجا پای دادن اقلام صنعتی از جمله میلگرد، تیر‌آهن و حتی حواله‌های ماشین به قرارداد‌های بازیکنان فوتبال باز شد. بنابراین سازمان بازرسی کل کشور اگر می‌خواهد جلوی این تخلفات آشکار را بگیرد باید چاره‌ای جز ارائه دستورالعمل و نامه‌نگاری بیندیشد. باید جلوی این راه‌های فرار گرفته شود، راه‌هایی که با توجه به صحبت‌های مطرح شده در جلسه سازمان بازرسی کل کشور با مدیران عامل هفت باشگاه دولتی و صنعتی، پرواضح است آقایانی که وظیفه نظارت بر رقم قرارداد بازیکنان را دارند به خوبی از راه‌های فراری که پیشتر مورد استفاده قرار گرفته، آگاهی دارند و با این توصیف انتظار می‌رود که نظارت‌ها دقیق‌تر باشد و هرگونه راه فراری را بر متخلفان ببندند و آن‌هایی را که از قوانین جدید تمرد می‌کنند به سختی مجازات کند تا یک‌بار برای همیشه داستان حیف و میل بیت‌المال به واسطه عقد قرارداد‌های بی‌منطق به نقطه پایان و سرانجام مثبتی برسد.
بدون تعارف باید بگوییم که تاکنون هرچه دیده شده برگزاری جلسات بیهوده و بی‌ثمر بوده، جلساتی که بیشتر باعث ناامیدی بوده تا اینکه امیدوارمان کند که بیت‌المال در فوتبال حیف و میل نمی‌شود. اتفاقی را که در شرف وقوع است به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که این‌بار حرف آقایان حرف باشد و بتوانیم روی آن حساب ویژه باز کنیم. اتفاقی که امیدواریم نقطه عطفی باشد برای تمام شدن حراج سالانه بیت‌المال در فوتبال باشگاهی ایران تا هم فوتبال اندازه سطحش پول بگیرد و هم جیب مردم بیشتر از این چوب حراج نخورد.
حضور مدیران عامل باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، ذوب‌آهن، فولاد، گل‌گهر و مس رفسنجان به همراه مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال در جلسه با رئیس سازمان بازرسی کل کشور برای تعیین سقف قرارداد‌ها می‌تواند روزنه امیدی باشد برای اتخاذ تصمیمی که شاید یک‌بار برای همیشه به داستان ریخت و پاش‌های بی‌مورد و هنگفت باشگاه‌ها برای بازیکنانی که گاهاً حتی دقیقه‌ای نیز برای تیم خود به میدان نمی‌روند پایان دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار