کد خبر: 1056875
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
شهردار اردبیل:
شهردار اردبیل گفت: شهرداری اردبیل بمنظور برقراری تعاملات گسترده و آشنایی با پتاسیل های گردشگری، اقتصادی و صنعتی مردم تاجیکستان آماده برگزاری برنامه های فرهنگی می‌باشد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حمید لطف اللهیان در دیدار با معروف جان عبدالرحمان اف معاون سفیر و دبیر اول سفارت جمهوری تاجیکستان در ایران در موزه عمارت شهرداری اردبیل اظهار کرد: شهر اردبیل از زمان سلسله صفوی پیشینه پرافتخار تاریخی داشته و از ظرفیت های بی نظیرگردشگری تاریخی، فرهنگی، طبیعی و... برخوردار است. کوه سبلان نیز به عنوان یکی از مرتفع ترین قله های ایران از منابع طبیعی مهم استان بشمار می‌رود.

وی به مشترکات بین دو کشور اشاره کرد و گفت: گردشگران و تجار دو کشور با استفاده از مناسبات خوب دو کشور می توانند به سرمایه گذاری های مشترک کمک کنند.

شهردار اردبیل بیان کرد: شهرداری اردبیل بمنظور برقراری تعاملات گسترده آماده برگزاری هفته فرهنگی و رویدادهای هنری و ادبی در اردبیل می‌باشد.

معاون سفیر تاجیکستان در ایران نیز در این دیدار گفت: پیش نویس تفاهم نامه و خواهرخواندگی اردبیل با یکی از شهرهای تاجیکستان فراهم شود.

وی بیان کرد: اردبیل به لحاظ اینکه در منطقه کوهستانی قراردارد، مشترکات گردشگری زیادی با شهرهای تاجیکستان دارد از این رو ما بدنبال خلق فرصت های جدید در تقویت ارتباط تاجیکستان با استان اردبیل از طریق تفاهم نامه و امضای خواهرخواندگی هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر