کد خبر: 1056534
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: فرهنگ سرپرستی ایتام در جامعه باید نهادینه شده و برای توسعه آن فرهنگ‌سازی عمیق صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در آیین تجلیل از خیرین و حامیان برتر کودکان بی سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، افزود: سرپرستی از ایتام، شیوه های رفتار با ایتام و حفظ اموال آن ها سه موضوع مهم و اساسی موجود در آیات و روایات مختلف اسلامی است که باید توجه ویژه ای به آنها شود.

وی اظهار کرد: طبق همین روایات و آموزه های دینی و نیز بشردوستانه باید با ایتام به نیکی و مهربانی سخن گفت و به آن ها به شیوه پسندیده اطعام و پوشاک داد و آن ها را همه جا گرامی داشت و به آن ها پناه داد.

آل هاشم با اشاره به اینکه یتیم گرچه از نوازش های والدین محروم است، ولی از رحمت خداوند مهربان بی نصیب نیست و لطف پروردگار شامل حال او می شود، گرامیداشت ایتام در جامعه اسلامی را مهم و ارزشمند دانست.

وی بهترین محیط برای تربیت کودکان یتیم را محیط طبیعی خانواده بیان و اضافه کرد: هرچند ایتام با مشکلات عدیده روحی و روانی مواجه هستند اما می توان با انجام برنامه های مختلف فرهنگی و عقیدتی از سوی نهادهای متولی نسبت به کاهش این مشکلات اقدام کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یادآور شد: انسان نیکوکار کسی است که از اموال مورد علاقه خودش به یتیم ببخشد و از اموال او نیز حراست کند.

آل هاشم با قدردانی از اقدامات کمیته امداد امام خمینی در جهت کاهش آلام ایتام، فرهنگ سازی برای توسعه فرهنگ سرپرستی از ایتام را جزو رسالت های مهم این نهاد برشمرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر