کد خبر: 1056252
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷

طی ۳/۵ سال گذشته در ۱۹۳ پایگاه از ۸۹۱ پایگاه نمازجمعه، استفاده از رویش‌ها را داشته‌ایم، یعنی از طلابی که حداقل ۲۵ سال و حداکثر ۴۰ سال سن دارند، به‌عنوان ورودی‌های شبکه امامت جمعه استفاده شده که ۲۱ درصد تغییر را شامل می‌شود.
به گزارش فارس، نشست خبری حجت‌الاسلام علی نوری، معاون سازماندهی و سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به مناسبت پنجم مرداد روز نمازجمعه برگزار شد.
نوری با بیان اینکه نهاد نمازجمعه فصل نوینی را در ارتباطات خود با اقشار مختلف آغاز خواهد کرد، گفت: روز پنجم مرداد از شبکه‌های اجتماعی این نهاد در قالب شبکه امامت جمعه رونمایی خواهد شد که در شبکه‌های ایرانی فعالیت خود را به طور رسمی اعلام می‌کنیم. وی با بیان اینکه سایت نهاد امامت جمعه به‌روزرسانی و طراحی مجدد شده است، گفت: این سایت امکان ارتباطی خوبی را برای اقشار مختلف مردم فراهم کرده است. مردم می‌توانند علاوه بر دریافت اخبار و اطلاعات نهاد امامت جمعه، مستقیماً با امام جمعه شهرشان ارتباط داشته باشند و پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنند.
سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه هم‌اکنون در ۸۹۱ نقطه کشور نمازجمعه برگزار می‌شود از انجام چند فراخوان خبر داد و گفت: اولین فراخوان مربوط به آثار گرافیکی با حضور گرافیست‌های حرفه‌ای کشور بود که در کارگاهی سه روزه آثار خوبی در موضوع نمازجمعه خلق شده که با داوری صورت گرفته آثار نهایی در سایت امامت جمعه در دسترس است. این اقدام برای محیط‌آرایی در شهر‌های کشور انجام شده است.
۱۹۳ امام جمعه تا سقف سنی ۴۰ سال
نوری با اشاره به رویکرد جدید مدیریتی در ۳/۵ سال گذشته در این شورا گفت: در این ۳/۵ سال در ۱۹۳ پایگاه از ۸۹۱ پایگاه نمازجمعه، استفاده از رویش‌ها را داشته‌ایم، یعنی از طلاب فاضل و انقلابی و دانش‌آموخته که حداقل ۲۵ سال و حداکثر ۴۰ سال سن دارند به‌عنوان ورودی‌های شبکه امامت جمعه استفاده شده است که ۲۱ درصد تغییر را شامل می‌شود.
وی ادامه داد: در ۳/۵ سال گذشته ۲۹۱ نفر از ائمه جمعه به جهت اتمام دوره مأموریت جابه‌جا شده‌اند که ۳۳ درصد جابه‌جایی را شامل می‌شود. در نهایت با احتساب مجموع گزینش‌ها و نیز جابه‌جایی‌هایی که در سراسر کشور انجام داده‌ایم ۳/۵۴ درصد تغییر در سه سال گذشته در نهاد نمازجمعه صورت گرفته و این درصد تغییر در مقایسه با دیگر سازمان‌ها و نهاد‌ها بسیار قابل توجه است.
رحیم‌پور‌ازغدی از مفاخر ماست
سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در پاسخ به سؤالی درباره رسوخ روحیه محافظه‌کاری در تریبون نمازجمعه و گرفتن تریبون از افرادی، چون حسن رحیم‌پورازغدی گفت: حسن رحیم‌پورازغدی از مفاخر و اندیشمندان دانشگاهی و حوزوی است که نهاد نمازجمعه از حضور ایشان به صورت سلسله‌وار استفاده کرده است. اکنون هم در حال بازآرایی ستاد نمازجمعه تهران هستیم و با تغییری که صورت گرفته است در تمام حوزه‌های نمازجمعه شهر تهران با رویکرد‌های جدید وارد عمل خواهیم شد و قطعاً از همه نخبگان و اندیمشندان استفاده خواهد شد و از ایشان هم استفاده خواهیم کرد.
سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه افزود: در اظهارات حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری نیز یک سوءبرداشت صورت گرفته بود، به خاطر استفاده از اصطلاح ساختارشکنی که بی‌اخلاقی رسانه‌ای شد. ایشان به فرد خاصی نظر نداشته و ناظر بر این بوده‌اند که سخنان پیش از خطبه قاعده خودش را دارد. آقای رحیم‌پورازغدی از مفاخر ماست و به ایشان کاملاً احترام می‌گذاریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار