کد خبر: 1055064
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل:
مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت اصحاب رسانه‌ها و مفاخر استان درصدد هستیم تا چهره‌ها و مفاخر استان در دوران دفاع مقدس را در سطح کشور به همگان معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علیرضا حسن‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حالی که این استان نویسندگان قوی و مطرحی دارد اما متاسفانه سرعت کند خاطره‌نگاری از رزمندگان اردبیلی، نهضت خاطره‌نگاری در این استان راه‌اندازی می‌شود که به همین منظور تمهیدات لازم به عمل آمده است.

وی بیان کرد: توجه و اهمیت به مبحث خاطره‌نگاری رزمندگان دوران دفاع مقدس اولویت اساسی است که به همین منظور علی‌رغم داشتن نویسندگان قوی و مطرح استان درصدد هستیم به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل ادامه داد: استان اردبیل 33 هزار رزمنده دارد و در حالی که چهل سال از دوران دفاع مقدس گذشته اما روز به روز شاهد از دست دادن گنجینه‌های دفاع مقدس هستیم، بدون آن که اقدامی برای ثبت و ضبط خاطرات ارزشمند رزمندگان و جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا انجام یابد.

حسن‌زاده تصریح کرد: حمایت از نویسندگان اردبیلی جزو اولویت‌های اساسی است و به همین منظور 70 اثر مربوط به خاطره نگاری با موضوع دفاع مقدس را چاپ و منتشر شده است.

مسئول انتشارات خط هشت اردبیل گفت: خاطره‌نگاری به عنوان یک اولویت اساسی برای کاهش مظلومیت رزمندگان اردبیلی است که به همین منظور با بهره‌گیری از ظرفیت اصحاب رسانه‌ها و مفاخر استان درصدد هستیم تا چهره‌ها و مفاخر استان در دوران دفاع مقدس را در سطح کشور به همگان معرفی کنیم.

حسن‌زاده اظهار کرد: تاکنون اقدام قابل ملاحظه‌ و قابل قبولی در راستای ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان انجام نیافته و به همین منظور نیاز است تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در راستای ثبت و ضبط خاطرات گنجینه‌های استان  در دوران دفاع مقدس در عرصه‌های ملی و فرامنطقه‌ای تلاش شود.

وی بیان کرد: انتظار ما از نویسندگان دفاع مقدس این است که نسبت به شناساندن مفاخر دفاع مقدس در عرصه‌های ملی و فراملی تلاش کنند و نسبت به ثبت و ضبط خاطرات گنجینه‌های استان در دوران دفاع مقدس با حساسیت و اهتمام ویژ‌ه‌ای بپردازند.

حسن‌زاده از غفلت مسئولان نسبت به پرداخت به تاریخ شفاهی و خاطره‌نگاری نیز خبر داد و افزود: تاکنون نتوانسته‌ایم مفاخر خود را به نسل جوان بشناسانیم و به همین منظور در فرصت باقی‌مانده تلاش ما بر این است تا با حمایت از نویسندگان مفاهیم ارزشی و خاطرات شهدا را به نحو شایسته معرفی و به نسل آتی معرفی کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر