کد خبر: 1051097
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
بازخوردهاي پيروزي تيم ملي فوتبال مقابل بحرين
شامگاه دوشنبه ۱۷ خرداد‌ماه ۱۴۰۰ از آن شب‌های فراموش نشدنی برای فوتبال ایران شد. بحرین حریف چندان بزرگی نبود، اما وقتی با سیاسی‌کاری و کارشکنی‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا تبدیل شد به گربه سیاه فوتبال ایران، شکست دادنش آن هم در منامه تبدیل شد به کاری بزرگ.
دنیا حیدری

سرویس ورزشی جوان آنلاین: شامگاه دوشنبه ۱۷ خرداد‌ماه ۱۴۰۰ از آن شب‌های فراموش نشدنی برای فوتبال ایران شد. بحرین حریف چندان بزرگی نبود، اما وقتی با سیاسی‌کاری و کارشکنی‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا تبدیل شد به گربه سیاه فوتبال ایران، شکست دادنش آن هم در منامه تبدیل شد به کاری بزرگ.

دوشنبه شب یک ایران منتظر درخشش یوز‌های ایران بودند. درخششی که با همت بلند ملی‌پوشان کشورمان چشم‌ها را نواخت و کاری کرد که حتی معاندان هم لب به تحسین گشودند. ایران نیمی از راه را با برتری قاطع و محکم مقابل بحرینی که از هیچ تلاشی برای کارشکنی فروگذار نکرده بود، رفت. البته بازی با عراق همچنان باقیست دیداری که برای ما حیاتی است و اگر می‌خواهیم دوم نشویم و اسیر اگر و امای صعود به مراحل بعد باید پیروز آن باشیم. با این حال شیرینی برد مقابل بحرین چیزی نیست که از یاد‌ها برود. فوتبال ایران هنوز خوش‌رقصی‌های بحرینی‌ها با پرچم عربستان را به یاد دارد. هنوز خاطره تلخ بازی رفت و تمسخر سرود ملی‌مان را از یاد نبرده‌ایم، اما دوشنبه شب در منامه بچه‌های تیم ملی کاری کردند که بحرینی‌ها تا سال‌ها از یاد نخواهند برد و حالا خوب فهمیده‌اند که نباید با دم شیر بازی کرد که اگر بازی کنی چنان ضرب‌شصتی نشانت می‌دهد که هیچگاه فراموش نکنی.
 دو باخت غیرمنتظره در دور رفت برابر بحرین و عراق کار صعود ایران از مرحله گروهی را سخت کرد، اما شاگردان اسکوچیچ که برای عبور از این مرحله به هر ۱۲ امتیاز باقی مانده نیاز داشتند دور برگشت را طوفانی آغاز کردند و بعد از پیروزی برابر هنگ‌کنگ، بحرین را هم در دیداری انتقامی با نتیجه ۳ بر صفر و هنرنمایی آزمون (دو گل) و طارمی (یک گل) تحقیر و زمینگیر کردند.
  قول دادم اشک‌شان را درآورم
خوش‌رقصی بحرینی‌ها در منامه با پرچم عربستان در زمان بلاژویچ به دست فراموشی سپرده نشده بود که شاهد توهین آن‌ها هنگام پخش سرود ایران در دور رفت مرحله گروهی انتخابی جام جهانی بودیم. توهینی که سردار آزمون جواب دندانشکنی در بازی دور برگشت به آن داد: «به خودم قول داده بودم تمام توانم را برای این بازی بگذارم. کسی را که به کشورم توهین کند فراموش نمی‌کنم و بعد از بازی رفت روزشماری می‌کردم که به این بازی برسیم. در همین زمین بود که هنگام سرود به ما توهین کردند و همانجا به خودم قول دادم اشک‌شان را در‌آورم و این‌بار من بودم که وقتی گل زدم، می‌خندیدم و وقتی بحرینی‌ها از من می‌پرسیدند چرا می‌خندیدی، می‌گفتم که دوست دارم. در بازی قبلی مقابل بحرین بهانه آوردیم که هوا گرم است و نتیجه خوبی نگرفتیم، اما این‌بار هیچ بهانه‌ای نیست. باید همه را ببریم و بعد از بحرین نوبت کامبوج و عراق است.»
تمجید رسانه‌ها و ستایش آزمون و طارمی
عربستانی‌ها برابر برد پرگل ایران مقابل بحرین مهر سکوت بر لب زده‌اند، اما ذوق‌زدگی این برتری را می‌شد در واکنش‌های فیفا و ای‌اف‌سی به وضوح دید. اولی از بردی حیاتی برابر بحرین در منامه نوشت که اختلاف شاگردان اسکوچیچ با صدرنشین را به دو امتیاز رساند و دومی از پیروزی قاطعانه‌ای گفت که از بازگشت طوفانی ایران برای عبور از این مرحله سخت خبر می‌داد. هرچند که فیفا از تمجید سردار آزمون مرد دوگله ایران در این بازی نیز غافل نماند. گلزنی که علاوه بر رسانه‌های روسیه، رویترز نیز او را ستایش کرد. گلزنی و پاس گل طارمی هم دلیل خوبی بود تا رسانه‌های پرتغال لژیونر ملی‌پوش ایران را تیتر کنند.
اشتباه اسکوچیچ در چیدمان
تعویض قدوس یکی از اتفاق‌های خوب و فنی بازی بود، چراکه حضور او به دلیل جسارتی که برای یورش به قلب خط دفاع حریف داشت و توانایی‌هایش در دادن پاس‌های دقیق و راه‌انداز، تحرکات خط هافبک ایران را بیشتر کرد. اما با وجود کسب پیروزی پرگل و برتری محسوس ایران مقابل حریف، چیدمان اسکوچیچ خالی از اشکال نبود. با توجه به اینکه وحید امیری توانایی بازی در چند پست را دارد سرمربی ایران می‌توانست با جابه‌جایی این هافبک توانمند از ابتدای بازی مهدی ترابی را به بازی بگیرد تا احسان حاج‌صفی که کاملاً مشخص بود با روز‌های اوج خود فاصله زیادی دارد در این بازی به استراحت بپردازد. ضمن اینکه تعویض دیرهنگام قائدی یکی از بزرگ‌ترین ایراد‌هایی است که می‌توان در این بازی به اسکوچیچ گرفت. حضور این بازیکن ریزنقش سرعتی و دریبل‌زن، به خصوص در نیمه اول که بازی گره خورده بود، می‌توانست حریف را عاصی و خسته کند. از سوی دیگر با وجود آنکه قلی‌زاده امان بازیکنان بحرین را در سمت چپ خط دفاعی بریده بود، اما به دلیل چپ پا بودن زوج خوبی برای صادق محرمی نبود و اگر بیشتر به سمت داخل بازی می‌کرد این فرصت برای محرمی ایجاد می‌شد که با دور زدن خط دفاعی حریف ارسال‌های خوبی داشته باشد.
از نقش مثبت کریم تا ادامه مسیر ۶ امتیازی
اسکوچیچ با پنج برد از پنج بازی بهترین شروع تاریخ ایران در نیم‌قرن اخیر را داشته، اما نکته جالب بازی با بحرین جدا از همراهی‌های هاشمیان حضور مشهود کریم باقری درکنار زمین بود. مردی که کمک شایانی برای گل‌محمدی در پرسپولیس است و حالا می‌توان نتیجه حضورش در کنار اسکوچیچ را هم به وضوح دید که لحظه‌ای آرام و قرار نداشت و هر آن بازیکنان تیم را هدایت و همراهی می‌کرد. با وجود این تیم ملی ایران هنوز شش امتیاز تا صعود فاصله دارد. در پی این برد شاگردان اسکوچیچ بعد از عراق ۱۴ امتیازی با ۱۲ امتیاز در رده دوم قرار دارند، البته با تفاضل گل بهتر نسبت به بحرین. اگرچه حالا ابتکار عمل دست شاگردان اسکوچیچ است، اما مهم‌ترین بازی هنوز مصاف آخر با عراق است که می‌تواند جواز صعود یا عدم صعود از این مرحله را برای یوز‌های ایرانی صادر کند. اگر ایران برنده این دو دیدار شود، با ۱۸ امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد خواهد شد، اما در صورت تساوی با عراق با ۱۶ امتیاز دوم می‌شود که در این صورت شرایط تیم ملی برای صعود به عنوان یکی از پنج تیم دوم برتر مسابقات ارزیابی خواهد شد و باخت برابر عراق هم که دیگر به منزله پایان داستان است.
مصدومیت‌های دردسرساز
بعد از مصدومیت کمال کامیابی‌نیا حالا اسکوچیچ وحید امیری، آچار فرانسه تیمش را هم در بازی با بحرین به دلیل مصدومیت از دست داد تا برای بازی‌های بعدی غلامی و سرلک را فرابخواند. مصاف با کامبوج و البته عراقی‌هایی که همانند بحرین کری‌خوانی را از روز‌ها پیش آغاز کرده‌اند و طارمی می‌گوید که پاسخ آن‌ها هم باشد در زمین بازی: «این تیم نه دو ستاره که ۲۶ ستاره دارد. بگذارید هر کس هر چقدر دلش می‌خواهد کری بخواند. بحرینی‌ها هم می‌گفتند بازیکنان ایران را نمی‌شناسیم، اما ما را دنیا و آسیا می‌شناسند و در زمین جواب‌شان را دادیم. جواب عراقی‌ها هم باشد برای روز مسابقه و در میدان.» 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
asghar
|
Canada
|
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
0
0
با سلام و صبح بخیر . شاد و پیروز باشید تیم ملی ایران عزیز .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار