کد خبر: 1050485
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
هزینه آماده‌سازی تیم ملی بسکتبال برای اعزام به بازی‌های المپیک ۸ میلیارد تومان تخمین زده شده، اما این فدراسیون با کمبود نیمی از آن مواجه است.
فدراسیون بسکتبال آماده سازی تیم ملی برای اعزام به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ را در دستور کار قرار داده است.

اردوی آماده سازی این تیم از سه هفته پیش در تهران و در تالار بسکتبال آزادی آغاز شده است. ملی پوشان بسکتبال تا پیش از اعزام به محل برگزاری بازی‌های المپیک در توکیو علاوه بر مرحله پایانی انتخابی کاپ آسیا (اردن) قرار است دو اعزام آسیایی و اروپایی به ژاپن واسپانیا داشته باشند تا برگزارکننده دیدار‌های تدارکاتی در این دو کشور باشند.

به گفته رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال هزینه این اعزام‌ها و درکل آماده سازی تیم ملی برای المپیک بیش از ۸ میلیارد تومان برآورده شده است، اما این فدراسیون آن را به طور کامل در اختیار ندارد.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: فدراسیون بسکتبال تقریبا نیمی از بودجه لازم برای آماده سازی تیم ملی را کم دارد. بخشی از بودجه موردنظر مربوط به بلیت هواپیما می‌شود که باید هنگام رزرو پرداخت شود.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: البته کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش حمایت لازم و به موقع را از رشته‌های مختلف از جمله بسکتبال داشته اند، اما به هر حال نرخ بالای ارز و هزینه ها، بودجه سنگینی را برای تدارکات تیم‌ها ایجاد می‌کند.

طباطبایی گفت: فدراسیون بسکتبال از منابع درآمدی خود هزینه لازم برای آماده سازی تیم ملی را تامین می‌کند، اما امید می‌رود بتوانیم از کمک دولت، مجلس و ... هم برخوردار شویم در غیر اینصورت قطعا در تامین هزینه‌ها با چالش مواجه می‌شویم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار