کد خبر: 1050397
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶

سمساری چیست و چطور یک سمساری خوب پیدا کنیم؟

رپورتاژ آگهی/ در قانون تجارت شغلی که به خرید و فروش لوازم دسته دوم میپردازد به سمساری میگویند. در کل در تعریف کالای دسته دوم می توان اینطور عنوان نمود که کالایی میباشد که قبل یک نفرآن را به صورت نو خریداری کرده است و در یک بازه زمانی آن را مورد استفاده قرار داده و پس از مدتی به دیگران در ازای پول و یا رایگان واگذار می کند.کسی که در این میان نقش رابط را بازی می کند باید دارای مهارت کافی در امر قیمت گذاری باشد تا هم سود معقولی به خودش برسد و هم بتواند مشتری را در سطح رضایت بالایی نگه دارد.رضایت مشتری در یک کلام به معنای بازگشت آن و معرفی مغازه به سایر دوستانش میباشد.

چگونه یک سمساری خوب پیدا کنیم؟

برای آنکه از هر لحاظ به خریداری که کالای شما را خریداری می کند اعتماد کنید،باید یا به صورت حضوری و یا اینترنتی در جستجوی بهترین سمساری باشید.با جستجوی و دقت می توان با سابقه ترین مراکز خرید و فروش کالاهای دست دوم را یافت و کالای خود را واگذار کرد.در برخی موارد هم شما قصد دارید کالای دست دومی را تهیه کنید که باز هم می توان از فضای مجازی کمک گرفت.معمولا افراد با تجربه و کاربلد سوابق خود و آدرس مغازه و هر آنچه که لازمه مشتری است را در فضای مجازی منتشر می کنند تا به بهترین نحو ممکن برای مشتریان قابل دسترس باشند.یکی از مواردی که در یافتن مرکز خرید و فروش کالا دست دوم خوب باید مد نظر داشت میزان سابقه ای است که آن مرکز دارد.بدیهی است هرچه قدر سابقه آن بالاتر باشد میزان اعتماد به آن نیز بالاتر است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با سمساری تهران در تماس باشید.

سمساری محلی است که در آن کالاهای دست دوم خرید و فروش می شوند.

اکثر مردم حداقل یک بار تجربه خرید یا فروش کالای دسته دوم را داشته اند. زمانی که شما نیاز دارید کالایی را با قیمت مناسب خریداری کنید و یا نیاز دارید یکی از وسایل منزل، اداره و یا فروشگاه خود را تعویض کنید، اولین گزینه ای که به ذهن می رسد مراجعه به یک سمساری است. برای مراجعه به یک فروشگاه سمساری به خصوص در شهرهای بزرگی مانند تهران باید هزینه و زمان زیادی صرف کنید، که ممکن است حتی برای برخی از ما دشوار و هزینه بر باشد.

برای حل این موضوع دیگر نیازی به نگرانی نیست، چون فروشگاه سمسارچی این امکان را با یک تماس تلفنی برای شما فراهم کرده است، عوامل فروشگاه سمسارچی در کوتاه ترین زمان ممکن در هر جای شهر که باشید به محل مورد نظر شما می آیند و کالای شما را با قیمت مناسب خریداری می کنند.

اعضای تیم سمسارچی در تمام ایام هفته و روزهای تعطیل، آماده ارائه خدمات به همشهریان در شمال و جنوب، شرق و غرب و سایر نقاط شهر تهران هستند. برای اطلاع از شماره های تماس شعب مختلف سمسارچی در سراسر تهران می توانید به بخش اطلاعات تماس سایت مراجعه کنید.

معرفی و پیشینه سمسارچی
قبل از هر چیز در مورد پیشینه، سابقه و شروع به کار این فروشگاه و صاحبان آن اطلاعاتی را با هم مرور می کنیم. صاحب فروشکاه سمسارچی در حال حاضر آقای مجید جعفری هستند. به نقل از آقای جعفری شغل سمسارچی، شغلی است که از پدر برای ایشان باقی مانده است.

بیشتر : سمساری در سعادت آباد

پدر آقای جعفری شغل سمسارچی را از سال 1342 با کار کردن در مغازه یکی از آشنایان در تهران آغاز کردند و بعد از گذشت 5 سال توانستند مغازه ای را برای شروع شغل سمساری و ضایعاتی در خیابان تهران نو خریداری کنند. این نقطه شروع افتتاح فروشگاه سمسارچی بود که بعد از گذشت این سال ها هنوز هم نام و آوازه خود را در میان مشتریان به قوت قبل حفظ کرده است.

آقای جعفری از همان کودکی در کنار درس برخی از ایام هفته را در کنار پدر به شغل سمساری مشغول شد. با گذشت زمان کم کم علاقه زیادی در ایشان نسبت به این شغل ایجاد شد که حاصل مراوده با انسان های مختلفی بود که برای خرید و فروش اجناس و لوازم خودشان به مغازه پدر می آمدند. از طرفی وجود اجناس قدیمی و آنتیک مغازه پدر که بسیار هم کمیاب بود، باعث جذابیت بیش تر این شغل برای آقای جعفری در همان ایام کودکی شد.

علاقه ای که نسبت به شغل سمساری در آقای جعفری در دوران کودکی ایجاد شده بود، با گذشت زمان نه تنها کمرنگ نشد بلکه این علاقه تا حدی بود که ایشان بعد از اتمام تحصیل و سربازی، تصمیم گرفتند این شغل را به عنوان یک حرفه تمام وقت ادامه دهند.

در ابتدای راه آقای جعفری جوان با پس انداز خود و کمک مالی پدر، موفق به خرید یک مغازه همراه با مجوز اتحادیه صنف سمساری و امانت فروشی شدند. آقای جعفری به دلیل علاقه وافری که به شغل سمساری داشتند در همان ابتدا تصمیم گرفتند برای معرفی و تبلیغ حرفه خود به دیگران از روش های تبلیغاتی رایج در آن زمان استفاده کنند.

در اوایل کار آگهی خرید لوازم منزل برای فروشگاه سمسارچی در روزنامه کیهان منتشر شد که با استقبال زیادی از سمت همشهریان تهرانی مواجه شد. در ادامه راه و با افتتاح دفتر روزنامه همشهری در تهران باز هم آگهی های جدیدی در این روزنامه منتشر شد که مشتری های جدید و بیش تری را برای فروشگاه سمسارچی به ارمغان آورد.

مشتری های جدید و بیش تر باعث دلگرمی و ایجاد انگیزه بیش تر در آقای جعفری شد، بسیاری از مشتری های آقای جعفری بعد از گذشت سال ها هنوز هم برای خرید یا فروش لوازم خود به ایشان مراجعه می کنند و این یعنی ایشان در سال های زیادی که در این حرفه فعالیت داشته است، توانسته اعتماد مردم را جلب کند و با تعیین قیمت های مناسب برای خرید و فروش وسایل آنها، جواب اعتماد چند ساله آنها را به بهترین وجه بدهد.

تماس مستقیم: 09122725127

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار