کد خبر: 1047497
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
استقرارمأموران پلیس در ۱۸۹۶ نقطه و نظارت با ۴۶۴ دوربین به منظور اعمال ممنوعیت سفراز جمله تدابیر ابلاغی در راستای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در دورهمی و سفر‌های احتمالی است که به مرحله اجرا در آمده است.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: «بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه تا روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در سراسر کشور محدودیت‌های تردد اعمال خواهد شد؛ بنابراین از مردم عزیز خواستاریم که همچنان با برادران خود در نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی در اجرای این محدودیت‌ها همکاری‌های لازم را داشته باشند و در این ایام از هرگونه سفر پرهیز کنند، چراکه ممنوعیت تردد‌ها در این ایام برای سلامتی خود آنهاست» این سخنان را سردار مهدی حاجیان معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا اعلام کرد.

اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی تا ۱ میلیون تومانی سفر در تعطیلات عید فطر

سخنگوی نیروی انتظامی تصریح کرد: در صورتی که افراد مصوبات را رعایت نکنند برابر قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد؛ بر این اساس در تمامی ورودی شهر‌ها دوربین‌ها فعال هستند و خودرو‌هایی که در شهر‌های قرمز تردد می‌کنند یک میلیون تومان و خودرو‌هایی که در شهر‌های نارنجی و زرد تردد می‌کنند مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

اعمال محدودیت سفر و اعمال قانون متخلفان در راستای مصوبات ابلاغی به ناجا است

وضع محدودیت تردد و ممنوعیت سفر تصمیمی است که با توجه به شرایط کرونایی کشور و توسط ستاد ملی مقابل با کرونا اخذ و برای اجرا به نیروی انتظامی و پلیس راهور ابلاغ شده است.

افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا و جانباختگان در موج چهارم و شرایط حساس و شکننده موجود در شهر‌ها و استان‌های کشور مسوولان را بر آن داشت تا در راستای جلوگیری از انتشار هرچه بیشتر این بیماری در دورهمی و سفر‌های احتمالی در تعطیلات عید فطر این تصمیم را گرفته و با همراهی ناجا و اعمال قانون و جریمه‌های پیش بینی شده به مرحله اجرا بگذارند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در نامه‌ای که خطاب به وزیر راه و شهرسازی و فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران صادر شد به استناد مصوبه رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مدیریت کرونا در حضور رئیس محترم جمهوری، ممنوعیت کلیه سفر‌ها در ایام عید فطر در سراسر کشور از ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه تا ظهر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ را رسما ابلاغ کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در این ابلاغیه، ازوزارت راه و شهرسازی و نیروی انتظامی خواست با پیش بینی همه تمهیدات لازم، ممنوعیت کلیه سفر‌ها در همه مناطق کشور فارغ از هرگونه رنگ بندی کرونایی را در بازه زمانی مصوب، به نحو کامل محقق کنند.

از استقرار ماموران در ۱۸۹۶ نقطه تا نظارت هوشمند بر تردد‌ها با ۴۶۴ دوربین

در این راستا و بعد از ابلاغ این دستور از سوی وزیر کشور به نیروی انتظامی، سردار سید کمال هادیانفر رییس پلیس راهور ناجا نیز از اعمال محدودیت‌ها خبر داد و اظهار داشت:به همکاران ابلاغ کردیم که به طور جد کنترل صورت گیرد و تذکر لسانی انجام شود، در همین رابطه از ابتدای آغاز طرح بیش از چهار میلیون تذکر ارائه شد که هموطنان به این تذکرات تمکین کرده و به سفر نرفتند البته در صورتیکه فردی اصرار به ادامه سفر داشته باشد، اعمال قانون انجام می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به استقرار عوامل پلیس راهور در یک هزار و ۸۹۶ نقطه کشور برای اعمال نظارت بر محدودیت‌های تردد، گفت: بیش از ۴۶۴ دوربین در جاده‌ها قرار دارند و اعمال قانون را در این رابطه انجام خواهند داد.

وی ابراز امیدواری کرد که در تعطیلات عیدفطر شاهد کاهش تردد‌ها و تعداد جان‌باختگان ناشی از بیماری کرونا باشیم.

ممنوعیت تردد شهر به شهر است/ منعی برای تردد بین تهران و البرز نیست

سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهور ناجا نیز در گفتگو با فارس با بیان این مطلب که در مصوبه جدید ممنوعیت تردد _ برخلاف مصوبات گذشته که اجرا و اعمال محدودیت و ممنوعیت در ورودی استان‌ها در نظر گرفته می‌شد_ به ورودی و خروجی شهر‌ها تسری پیدا کرده است، تصریح کرد: علاوه بر استقرار تیم‌های گشت پلیس راه و راهور در ورودی و خروجی شهر‌ها و جاده‌های بین شهری، دوربین‌ها نیز فعال بوده و تردد‌های غیرمجاز را اعمال قانون خواهند کرد.

جانشین پلیس راهور ناجا در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص وضعیت تردد بین دو استان تهران و البرز اظهار داشت:استان‌های تهران و البرز یکی دیده شده و هیچ منع ترددی برای ساکنان برای تردد مابین این دو استان وجود ندارد.

سردار حسینی تأکید کرد: ممنوعیت تردد در بازه زمانی مطرح شده از شهری به شهر دیگر اعمال شده و ربطی به تردد و سفر‌های درون شهری ندارد.

تردد روان در جاده ها/ ممنوعیت تردد شبانه پابرجاست

سرهنگ احمد شیرانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا در گفتگو با فارس با اعلام وضعیت عادی و روان تردد در جاده‌ها از همکاری خوب مردم با پلیس در راستای مصوبات ابلاغی تشکر کرد و گفت: هیچ گونه تردد و تجمعی در جاده‌های کشور و محور‌های مختلف گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ به قوت خود باقی است خاطر نشان کرد: میزان تردد در جاده‌ها نسبت به روز گذشته نیز کاهش داشته است.

تردد خودرو‌های حمل و نقل عمومی بار و مسافر آزاد است

سرهنگ نورالله خادم رییس پلیس راه پایتخت در گفتگو با فارس ضمن تشریح وضعیت ترافیکی عادی و روان در محور‌های ورودی و خروجی پایتخت با اشاره به اینکه همکاری مردم و پرهیز از سفر از شیوع بیماری کرونا خواهد کاست، افزود: تردد خودرو‌های حمل و نقل عمومی بار و مسافر و همچنین وانت‌بار‌های حمل ارزاق عمومی از این طرح مستثنی است.

وی گفت: تردد خودرو‌های شخصی به صورت هوشمند توسط دوربین‌ها رصد شده و در نقاط فاقد دوربین توسط مأموران پلیس راه کنترل و اعمال قانون خواهند شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در نقاط فاقد دوربین کارکنان پلیس راه و یگان امداد در سه محور آزاد راه تهران ـ شمال، گردنه نعلبندان، آزادراه تهران ـ قم کیلومتر ۶۵ مستقر بوده و در صورت تردد غیر ضروری و غیر مجوز رانندگان متخلف را اعمال قانون می‌کنند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار