کد خبر: 1046775
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
استاندار لرستان:
استاندار لرستان گفت: دولت برای اجرای پروژه سد کمندان ازنا ۱۷۸ میلیارد تومان هزینه کرده است و پس از این نیز اراضی مردمی که در محدوده سد قرار دارند خریداری خواهد شد.

به گزارش جوان از لرستان، سید موسی خادمی، در حاشیه بازدید از سد کمندان ازنا در میان مردم این منطقه اظهار کرد: امید می رود بتوان اقدامات موثری در راستای کمک به مردم منطقه انجام داد چراکه با پیگیری هدفی مشترک میان مردم و مسئولین به دنبال عمران و آبادانی منطقه کمندان هستیم.

وی افزود: هدف از احداث سد کمندان تبدیل زمین های دیم به آبی، افزایش سطح آب مورد نیاز منطقه، رونق کشاورزی و افزایش سطح رفاه و درآمد مردم منطقه است و باید مانع ضایع شدن حقوق آنها شویم.

استاندار لرستان ادامه داد: با اجرای پروژه سد کمندان بخشی از اراضی و املاک واقع شده در محدوده اجرای عملیات، باید تخلیه و به حریم سد اضافه شود که امیدواریم اهالی منطقه با اسکان در مناطق کارشناسی شده به جای نقل مکان به حاشیه شهرهای اطراف، از مزایای احداث این سازه بهره مند شوند.

خادمی با تاکید بر کارشناسی مناطق مورد نظر برای اسکان اهالی یادآور شد: در زمینه اسکان اهالی روستاهایی که املاک آنها خریداری می‌شود، استاندارد بودن محل اسکان از هر نظر باید به خوبی لحاظ و از وقوع حوادث بعدی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: با توجه به توافقات حاصل شده در رابطه با ساخت سد و لزوم بهره برداری از آن، همکاری مردم منطقه برای پیشبرد امورات مربوط به این طرح ضرورت دارد.

وی بیان کرد: هزینه و اعتبار خرید املاک و اراضی واقع در محدوده مورد نظر تامین شده است و اقدامات زیرساختی در مناطق جدید مانند جاده، آب، برق و امثال آن برای اسکان اهالی انجام خواهد گرفت.

سد "کمندان" که با هدف تامین آب شرب شهرستان‌های ازنا و الیگودرز و کشاورزی چهارهزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی منطقه در حال احداث است تا پایان فعالیت دولت دوازدهم آبگیری می‌شود.

اکنون ۱۵ سد در استان لرستان با اهداف مختلف برقابی و تامین آب شرب، صنعت، کشاورزی، کنترل و مهار سیلاب و گردشگری در دست ساخت است و بنابر اعلام شرکت آب منطقه‌ای لرستان حجم کل مخازن سدهای لرستان ۲۰۸.۷۱ میلیون متر مکعب می‌باشد.

سدهای رودبار، بختیاری، کزنار، خان آباد، حوضیان و عالی محمود الیگودرز، آبسرده و شهید بروجردی شهرستان بروجرد، کمندان ازنا، مروک دورود، تاج امیر نورآباد، مخمکوه و زیبامحمد خرم آباد و تنگ معشوره نیز از جمله طرح های در دست ساخت لرستان هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار