کد خبر: 1046630
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
رئیس جمهور اتریش ضمن ابراز نگرانی درباره سیاست خارجی و مسائل امنیتی اتحادیه اروپا، ساختار‌های قدرت فعلی در این اتحادیه را اشتباه دانست.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: "الکساندر فان در بلن"، رئیس جمهور اتریش در سخنانی اتحادیه اروپا را اساسا در معرض خطر ارزیابی نکرده و در عین حال درباره سیاست خارجی و امنیتی این اتحادیه ابراز نگرانی کرد.

وی درباره درگیری‌های طولانی مدت در اروپا که تحت شرایطی می‌تواند به رویارویی‌های نظامی تبدیل شود ابراز بدبینی کرده و با نگاهی به ساخت و ساز اروپا گفت: من حل برخی مسائل در این ساختار را دشوار و یا غیر ممکن ارزیابی می‌کنم.

رئیس جمهور اتریش همچنین گفت که موانع برای تصمیم گیری‌ها در پارلمان اروپا و حتی در کمیسیون اروپایی اتفاق نمی‌افتد، بلکه در شورای اروپایی رخ می‌دهد که یک حمایت اقلیتی برای کشور‌های عضو این اتحادیه را ارائه می‌دهد و این تجمع قدرت در یک منطقه یک ساختار اشتباه است.

فان در بلن از اتحادیه اروپا درخواست کرد که روابط خود با آمریکا، روسیه و چین را با اطمینان و بدون هر گونه غرور و تکبر دوباره تنظیم کند. وی از گسترش اتحادیه اروپا حمایت کرده و تاکید کرد که این اتحادیه می‌تواند به ۳۳ کشور گسترش یابد.

فان در بلن همچنین با اشاره به پاندمی کرونا گفت: سیاستمداران همواره باید تصمیماتی را با عدم قطعیت اتخاذ کنند. حتی دنیای علم هم نمی‌تواند در این باره شفاف سازی کند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار