کد خبر: 1044837
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اقدامات مربوط به افزایش ایمنی تردد باید به صورت مستمر ادامه یابد و به زمان‌های خاص موکول نشود.

جواد رحمتی در نخستین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل آذربایجان شرقی در سالجاری با اشاره به اقدامات دستگاه های ذیربط در ارتقای ایمنی حمل و نقل در سال گذشته و تعطیلات نوروز سالجاری، افزود: تامین ایمنی رانندگان و کاربران جاده ای از سوی دستگاه های متولی ضروری بوده و تداوم این اقدامات نقش بسزایی در کاهش آمار تصادفات جاده ای ایفا می کند.

وی با تاکید بر پیگیری و رسیدگی بر موضوع سرقت علائم،  تجهیزات و تاسیسات ایمنی راه ها، اظهار داشت: ارگان های ذیربط در این زمینه باید با دادگستری استان هماهنگی داشته باشند.

رحمتی با اشاره به جابجایی درختان آزادراه شهید کسایی برای تعریض باند شمالی از ۲ خط عبور به سه خط عبور، ادامه داد: این عملیات باید به صورت قطعه بندی از سمت میدان بسیج توسط شهرداری آغاز شود.

وی یادآوری کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان متعاقب آن باید نسبت به اجرای عملیات زیرسازی اقدام کرده و شهرداری نیز آسفالت آن را انجام دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: برنامه جامع ایمنی ترافیک استان برای سال ۱۴۰۰ با تکیه بر سند ۱۰ ساله برای ایمنی راه ها در پنج مسیر مدیریت ایمنی راه ها، راه های ایمن تر، وسیله نقلیه ایمن تر، کاربران جاده ایمن تر و واکنش پس از تصادفات برای تصویب به کمیسیون کشوری ارایه شده است.

اورجعلی علیزاده، با تاکید بر همکاری دستگاه های عضو کمیسیون ایمنی استان برای ارتقای فرهنگ رعایت مسایل ایمنی در رانندگی، افزود: در سال گذشته تعداد ۲۲۱ میلیون تردد خودرویی و در ایام اجرای طرح نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین تعداد ۱۳ میلیون تردد در راه های ارتباطی استان ثبت شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر