کد خبر: 1044134
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
نشست کمیسیون مشترک برجام در وین دقایقی پیش پایان یافت و مقرر شد گفتگو‌های فنی در نشست‌های کارشناسی ادامه یابد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: نشست کمیسیون مشترک برجام که از ساعتی پیش در گرندهتل وین آغاز شده بود، دقایقی پیش پایان یافته و قرار شد گفتگو‌های فنی در نشست‌های کارشناسی ادامه یابد.

بر این اساس، نشست‌های دو گروه کارشناسی که از هفته گذشته به طور موازی جهت رایزنی‌های فنی در دو حوزه رفع تحریم و مسائل هسته‌ای آغاز به کار کرده اند، ادامه خواهند یافت.

نتایج نشست‌های این دو گروه کارشناسی در حوزه جنبه‌های فنی مربوط به رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای، به کمیسیون مشترک اعلام می‌شود.

در ابتدای نشست امروز کمیسیون مشترک، عراقچی رئیس هیئت ایرانی، ضمن محکوم کردن خرابکاری اخیر در تأسیسات نطنز و گلایه شدید از واکنش ضعیف کشور‌های اروپایی به این حادثه، تأکید کرد: اعضای برجام باید یکصدا و بدون ملاحظات سیاسی، این اقدام را که مصداق تروریسم هسته‌ای و تخطی فاحش از قوانین بین‌المللی است، محکوم و تقبیح کنند.

وی گفت: هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی به دنبال مذاکرات فرسایشی و اتلاف وقت نیست و تأکید دارد که گفتگو‌ها در چارچوبی مشخص و در زمانی قابل قبول انجام گیرد.

رئیس هیئت ایران در خصوص آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی در کشورمان تصریح کرد که این اقدام در چارچوب حقوق ایران ذیل بند ۲۶ و ۳۶ برجام و با هدف رفع برخی نیاز‌های کشور در حوزه پزشکی انجام گرفته است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار