کد خبر: 1042786
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
قالیباف:
رئیس مجلس شورای اسلامی چالش اصلی کشور را موضوعات اقتصادی دانست و گفت: باید در مجلس یازدهم با تمرکز بر موضوعات اقتصادی، راه‌های قانونی حل این مشکلات را سرعت بخشید.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: هفدهمین جلسه شورای هماهنگی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) با حضور رؤسای کمیسیون‌ها و اعضای هیئت رئیسه و به ریاست «محمد باقر قالیباف» تشکیل شد و رؤسای کمیسیون‌ها در این نشست دیدگاه‌های خود را در خصوص چگونگی تحقق شعار سال بیان کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: در سال‌های متمادی محوریت شعارهای سال متمرکز بر موضوعات اقتصادی بود و اکنون نیز چالش اصلی کشور همین موضوع است.

قالیباف ناکارآمدی ساختار بودجه، نابسامانی نظام مالیاتی، بروکراسی اداری ناکارآمد، فقدان استراتژی صنعتی و آمایش سرزمینی، نظام یارانه‌ای غیر هدفمند و نیز نظام آماری نامطلوب را از عواملی دانست که باعث ایجاد پدیده‌هایی از جمله تورم، رکود، بیکاری، فقر، تبعیض و نوسانات ارزی در کشور شده است.

وی تصریح کرد: باید با تمام توان برای حل و فصل این پدیده‌ها حرکت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین وجود کرونا و تحریم در کنار سوءمدیریت و تعارض در منافع را از جمله عواملی ذکر کرد که به چالش‌های اقتصادی دامن زده است.

قالیباف همچنین با اشاره به وجود قوانین متعدد اقتصادی در مجلس بازنگری در برخی قوانین و تسریع در ایجاد سازوکارهای جدیدی در جهت رفع مشکلات اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم را خواستار شد.

وی افزود: اولویت‌های کمیسیون‌های تخصصی برای سال جاری مشخص شده است و تا پایان سال با محوریت موضوعات اقتصادی و نگاه به خنثی سازی تحریم‌ها تمرکز خواهیم داشت و اگر نیاز به قوانین جدید وجود داشته باشد این کار انجام خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر نظارت مجلس بر اجرای قوانین، درباره انتخابات آتی ریاست جمهوری در کشور گفت: باید در انتخابات به گونه‌ای عمل کنیم که به جامعه امید و انگیزه داده شود.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار