کد خبر: 1040728
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از درو کردن سودهای بادآورده توسط 150 چتر باز اقتصادی در کشور خبرداده که به گفته او این افراد پول خود را در بانک‌ها و یا دارایی‌های نقدشونده نگه می‌دارند و با توجه به رانت اطلاعاتی به خوبی می‌دانند که هر چند سال یک بار چه فرصت‌های سودآوری ایجاد می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از درو کردن سودهای بادآورده توسط  150 چتر باز اقتصادی در کشور خبرداده که به گفته او  این افراد پول خود را در بانک‌ها و یا دارایی‌های نقدشونده نگه می‌دارند و با توجه به رانت اطلاعاتی به خوبی می‌دانند که هر چند سال یک بار چه فرصت‌های سودآوری ایجاد می‌شود.


در خصوص بازار سرمایه هم طیف یادشده به‌ درستی پیش‌بینی (بخوانید طراحی و زمینه سازی) کرده بود که این فرصت چه‌موقع در بورس رخ خواهد داد.


با تکیه بر همین رانت قدرتمند اطلاعاتی تمامی پول‌های خود را به این بازار سرازیر کردند و در سال ۹۹ با خروج برنامه ریزی شده از بورس و قربانی کردن سهامداران خرد، سرمایه های خود را چند برابر کردند.


این جماعتی که  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از آن ها حرف می زند "چترباز" نیستند و حتی برای ادامه کسب و کار غیراخلاقی خود "ریسک" هم نمی کنند.


این حضرات همان «دانه درشت های قمارباز» ی هستند که چندی پیش "خبرگزاری تسنیم" طی یادداشتی از چهره پلیدشان رونمایی کرد و نوشت: "آنها هر چند وقت بساط قمار خود را  در گوشه ای از این میز پهن می کنند و با کشاندن مردم به  بازی شوم خود میز بازی را طوری می چینند که برنده نهایی آنها هستند و بازندگان هم مشتی مردم درمانده که به دنبال کورسویی برای گریز از فقر این قمارخانه اختصاصی را انتخاب کرده اند.»


آنچه تسنیم  ازآن پرده بر داشته با آنچه دبیر تشخیص مصلحت نظام می گوید یک واقعیت تلخ  با دو روایت است که قضاوت  را به مخاطب واگذار می کند اما نتیجه هر چه که باشد خالی ماندن سفره های سهامداران مالباخته و سنگین تر شدن سرمایه های آقازادگان تافته جدابافته خواهد بود مگر آنکه دستی از غیب برون آید و کاری بکند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار