کد خبر: 1037465
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
دولت بایدن در اقدامی مداخله جویانه رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور قانونی و مشروع این کشور به رسمیت شناخته است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: دولت بایدن روز چهارشنبه اعلام کرده است که خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور مشروع و قانونی این کشور به رسمیت می‌شناسد و به این زودی تمایلی برای مذاکره با نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا ندارد.

بر اساس این گزارش، دولت بایدن ضمن دیکتاتور خواندن مادورو خواستار برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه در ونزوئلا شده است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت آمریکا هدف قرار دادن مقام‌های دولت مادورو و همدستان آن در فساد و نقض حقوق بشر است.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد که دولت جدید ایالات متحده نیز تحریم‌های اعمال شده توسط دولت ترامپ علیه ونزوئلا را حفظ خواهد کرد، هرچند سیاست‌های ترامپ موجب کناره گیری مادورو از قدرت نشده است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با این حال حاضر به اظهارنظر درباره تحریم‌های نفتی دولت ترامپ علیه ونزوئلا نشده است.

ند پرایس افزود: دولت جدید آمریکا با متحدان و شرکای بین‌المللی اش برای پیشبرد دموکراسی در ونزوئلا همکاری بیشتری خواهد کرد. نیکولاس مادورو یک دیکتاتور است. هدف نهایی دولت بایدن-هریس حمایت از انتقال آرام و دموکراتیک قدرت در ونزوئلا از طریق برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه ریاست جمهوری و پارلمانی است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بر خلاف دولت ترامپ با صراحت خواستار برکناری یا استعفای مادورو از قدرت نشده است.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی، مذاکره و گفتگو با مادورو امکان پذیر نیست و این مساله اصلا مطرح نشده است.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار