کد خبر: 1036591
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
وزارت دفاع چین گفت تحرکاتش در تنگه تایوان، پاسخ به اقدامات تحریک‌آمیز نیرو‌های خارجی حامی جدایی‌طلبان تایوان بوده و هشدار داد استقلال این جزیره به معنای آغاز جنگ خواهد بود.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: وزارت دفاع چین روز پنجشنبه هشدار داد که اقدام تایوان برای کسب استقلال به معنای آغاز جنگ خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین در پاسخ به سوالی درباره افزایش تنش‌ها در تنگه تایوان گفت، تحرکات نظامی اخیر در این منطقه پاسخی به مداخلات و اقدامات تحریک‌آمیز نیرو‌های خارجی است.

کیان در ادامه گفت، هدف از این اقدامات خارجی، حمایت از جدایی‌طلبان تایوانی است و استقلال تایوان «به معنای جنگ است».

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.

با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بار‌ها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشور‌های عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

دولت چین روز چهارشنبه اعلام کرد تمرینات نظامی چین هشداری علیه مداخله خارجی در تایوان و هر گونه اقدامات تجزیه‌طلبانه از سوی این جزیره است.

«زو فنگلیان» سخنگوی دفتر امور تایوان دولت چین گفت تمرینات نظامی چین نشان دهنده قاطعیت این کشور در محافظت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی آن است.

در راستای افزایش تنش در دریای جنوبی چین، گارد ساحلی چین از روز یکشنبه مجوز گشودن آتش به سوی کشتی‌های بیگانه را دریافت کرده است.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) در تماس تلفنی با همتای فیلیپینی خود تأکید کرد واشنگتن «ادعا‌های دریایی» چین در دریای چین جنوبی را رد می‌کند و آن‌ها را مغایر با قوانین بین‌المللی می‌داند.

رایزنی ضد چینی بلینکن با وزیر خارجه فیلیپین در حالی انجام شد که پیشتر «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با همتای ژاپنی، به چین درباره اختلافات سرزمینی هشدار داده بود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار