کد خبر: 1036324
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی
رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی گفت: فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس یازدهم تلاش خود را برای همسان سازی حقوق کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد با دانشگاه های دولتی بکار می بندد.

یوسف داوودی  در نشست بررسی مسائل و مطالبات اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور جمعی از نمایندگان استان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از بدو تأسیس کمک شایانی به توسعه علمی در کشور کرده است؛ گفت: بعد از سال ها درخشش، دانشگاه آزاد اسلامی با چالش اساسی روبروست و امروز این مجموعه عظیم در پرداخت حق التدریس اساتید، حقوق و بیمه کارکنان با مشکل روبرو شده است.

وی با بیان اینکه هیچ کمک مالی دولتی به دانشگاه آزاد اسلامی صورت نمی گیرد؛ اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در دو دهه گذشته با کاهش شدید دانشجو روبرو شده است و با راه اندازی مراکز آموزش عالی به خصوص در یک دهه اخیر مشکلات دانشگاه آزاد افزایش یافته است.

نماینده سراب افزود: طی جلساتی که با ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و هیأت امنای این دانشگاه داشتیم، سعی می کنیم در راستای حل مشکلات این دانشگاه قدم برداریم.

داوودی خاطرنشان کرد: مالکیت دانشگاه آزاد اسلامی برابر اساسنامه متعلق به مردم است و نمایندگان استان سع می کنند تا با پیگیری در مجلس شورای اسلامی از مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی بکاهند.

 نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی حق بزرگی بر گردن نظام آموزش عالی کشور دارد؛ گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای امکانات خوبی در سطح کشور است و در گذشته خوب توانسته خودش را مطرح کند ولی به تازگی دچار مشکلاتی شده است که باید علت یابی شود.

مهدی اسماعیلی با اشاره به نقش و تأثیر عظیم دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای جایگاه جامعه علمی، آموزشی و فرهنگی تأکید کرد: تلاش خواهیم کرد تا چالش های پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی برداشته شود و دانشگاه آزاد اسلامی همچنان در مسیر قبلی خود حرکت کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اظهار تأسف از شرایطی که برای دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آمده است؛ گفت: جای تأسف است که دانشگاه آزاد اسلامی با این همه امکانات بالقوه و توانایی، امروز در پرداخت مطالبات خود با مشکل روبرو شده است.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی با بیان اینکه دولت در نظر دارد ۲۵ هزار میلیارد تومان از امکانات و دارایی های خود را به فروش برساند؛ افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید این کار را بکند و با فروش قسمتی از دارایی های خود برای خودش منابع مالی ایجاد کند تا بلکه بتواند از محل فروش این دارایی ها مجموعه های دیگر خود از جمله پژوهشگاه ها و آزمایشگاه های خود را اداره کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر خاطرنشان کرد: مجلس در کنار دانشگاه آزاد اسلامی بوده و برای حل مشکلات موجود این مجموعه را پشتیبانی و حمایت خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب نیز با ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد:  مدتی است دانشگاه آزاد اسلامی دستخوش ناملایمات و کم توجهی مسئولان واقع شده است.

سیدفضل الله رضوی پور با اشاره به مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: اگر برای رفع مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی چاره اندیشی نشود شاهد بحران عظیم تری در آینده خواهیم بود.

وی اضافه کرد: عدم پرداخت به موقع مطالبات اساتید، کارکنان و اعضای هیأت علمی را دچار رخوت و بی انگیزگی کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب سپس با تأکید بر ضرورت همسان سازی حقوق اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با اساتید و کارکنان دانشگاه های دولتی اضافه کرد: اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی تمام هم و غم خود را در طی این سال ها صرف و وقف اعتلای نام دانشگاه آزاد اسلامی کرده اند و شایسته نیست در این شرایط معیشتی دشوار رزق و معیشت خانواده های این مجموعه به مخاطره بیفتد.

رضوی پور از نمایندگان مجلس خواست برای گشایش در معیشت جامعه دانشگاهی به صورت مجدانه به میدان بیایند.

در این نشست یکی از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب به نمایندگی از سوی کارکنان با اشاره به مشکلات معیشتی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی خواستار اقدام مؤثر نمایندگان مجلس برای جلوگیری از وخیم تر شدن وضعیت موجود شد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب در حالی هم اکنون دارای ۲ هزار و ۳۸ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی، ۱۲۰ عضو هیأت علمی، ۱۲۰ کارمند و ۴۰ نفر نیروی شرکتی است که در مقطعی این واحد دارای حدود ۱۱ هزار دانشجو بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر