کد خبر: 1036204
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی
فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: پلیس در حوادث و رویدادهای مختلف به خصوص در حوادث طبیعی و غیرمترقبه نقش مهم آرامش بخشی دارد.

سردار حسین عبدی  در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با جمعیت هلال احمر استان با اشاره به ماموریت‌های مختلف نیروی انتظامی، اظهار داشت: تعدد ماموریت‌هایی که توسط نیروی انتظامی انجام می شود، کم نظیر است و این نیروی مردمی در تمامی حوادث طبیعی و غیرطبیعی حضور فعال دارد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های امدادی مانند جمعیت هلال احمر، اورژانس و نیروی انتظامی وقتی باهم هماهنگ شوند، برکت بیشتری عاید جامعه می‌شود، افزود: تجربه زلزله سال گذشته سراب و میانه پشتوانه محکمی برای نیروهای امدادرسان است و نیروی انتظامی در این حادثه در کمتر از ۱۲ دقیقه در محل حادثه حاضر شد و نسبت به تامین امنیت مناطق زلزله زده اقدام کرد.

عبدی ادامه داد: مردم و حادثه دیدگان در زمان حوادث با ۱۱۰ تماس گرفته و اطلاع رسانی می کنند و ۱۱۰ نیز موضوع را به دستگاههای مربوطه مانند جمعیت هلال احمر و اورژانس  خبر می دهد و نیروهای انتظامی در زمان وقوع حوادث در برگرداندن آرامش به مناطق حادثه دیده سهم به سزایی داشته و مجموعه هلال احمر، بسیج و نیروی انتظامی در کنار همدیگر در امدادرسانی به حادثه دیدگان نقش مهمی ایفا می کنند.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی و جمعیت هلال احمر روزانه در برنامه‌های مشترکی با همدیگر همکاری دارند که انعقاد تفاهم نامه ها در ساماندهی این همکاری ها نقش به سزایی دارد، چون ظرفیت‌های نیروی انتظامی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می تواند برای هلال احمر نیز کارگشا باشد.

عبدی گفت: تعداد قابل توجهی از پرونده های اختلافات خانوادگی وجود دارد که ۷۰ درصد آنها با ورود اقناعی کارشناسان نیروی انتظامی منجر به سازش شده است.

وی انعقاد تفاهم نامه ها را در راستای افزایش تعامل و نظامند کردن همکاری ها بسیار موثر دانست و گفت:  آذربایجان شرقی یک استان حادثه خیز است و در حوادث دستگاه‌های مختلفی پای کار می‌آیند که این تفاهم‌نامه ها در جهت تسهیل ارتباط بین دستگاهی خیلی موثر خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر