کد خبر: 1035931
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
امام جمعه هریس:
امام جمعه هریس با اشاره به نگرانی خانواده ها از پیشرفت تحصیلی فرزاندان خود گفت: وزارت آموزش و پرورش خانواده‌ها را از نگرانی نجات دهد.

حجت الاسلام شیخ رضا نصرالله پور در جلسه شورای آموزش و پرورش هریس پیشنهاد کرد: در این راستا از ظرفیت دانشجویان برای آموزش جهادی در آموزش و پرورش استفاده شود.

امام جمعه شهرستان هریس همچنین با اشاره به اینکه اول بهمن به نام روز شهرستان هریس نام گذاری شده است، گفت: بانوان شهرستان در سال ۱۳۱۷ در دوره حکومت رضاخان مقابل کشف حجاب مقاومت کردند ودر مقابل ظالمان و طاغوت زمان ایستادند و از حجاب خود محافظت کردند به پاس این مقاومت ها اول بهمن با عنوان «روز شهرستان هریس، روز عفاف و حجاب» نام گذاری شده است.

فرماندارهریس هم با اشاره به افزایش تعداد بازماندگان از تحصیل درمنطقه گفت: در تمامی مقاطع تحصیلی منطقه هریس بیش از ۱۵۰ دانش آموز از ادامه تحصیل بازمانده اند که یکی از عوامل اصلی و مهم در این امر ازدواج های زود هنگام دانش آموزان می باشد.

علیرضا خاکپور اظهار کرد: این امر باعث می شود که به خودی خود دانش آموز از چرخه تحصیل خارج شود و خانواده های روستایی هم بر این امربدون توجه به آینده فرزندانشان و تحصیل آنان دامن می زنند که بایستی از ظرفیت امامان جمعه و روحانیون برای ترغیب و تشویق خانواده ها جهت ادامه تحصیل فرزندانشان یاری گرفت.

وی در ادامه در راستای کمک به پایش کیفیت آموزش، انسداد مبادی بی سوادی، حل افت تحصیلی، توجه به عدم فعالیت بعضی از دانش آموزان و معلمان در بستر شاد به نقش کلیدی مدیران مدارس برای حل آنها بابهره گیری از ظرفیت سایر نهاد های دخیل تاکید کرد.

خاکپور با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهرستان گفت: با توجه به افزایش دانش آموزان در شهر هریس و کلوانق نیاز به احداث مدرسه ۶ کلاسه در هریس و ۱۲ کلاسه در کلوانق برای رفع کمبود فضای آموزشی احساس می شود و از خیرین و مدرسه سازان درخواست مساعدت داریم.

مدیر منطقه آموزش و پرورش هریس هم در خصوص اطلس دسترسی دانش آموزان به شبکه یادگیری آموزشی و طرح یاری گران آموزش بر لزوم توجه بیشتر به جذب تمام بازماندگان از تحصیل منطقه، حضور در گروه های آموزشی شاد و پایش وضعیت فعالیت معلمان تاکید کرد.

محمد سامپور در ادامه افزود: مدیران در پیشبرد اهداف آموزشی و رصد فعالیت مدارس خود، نیازمند اهتمام بیشتر کادر اداره ، عوامل اجرایی مدارس و همکاران می‌باشند. 

مدیر منطقه با اعلام اینکه تابه امروز بیش از ۱۷۰ دستگاه گوشی موبایل و تبلت در بین دانش آموزان نیازمند منطقه هریس توزیع شده است،  مشکل عدم وجود اینترنت در روستاها و مشکل مالی خانواده ها برای تهیه گوشی هوشمند را از مشکلات پیش روی آموزش مجازی دانست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر