کد خبر: 1035764
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
یک انفجار در مسیر کاروان نظامیان تروریست آمریکا در منطقه «السماوه» واقع در جنوب عراق رخ داده است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: منابع خبری از وقوع یک انفجار در مسیر کاروان نظامیان تروریست آمریکا در جنوب عراق خبر دادند.

یک منبع امنیتی به پایگاه خبری «شفق نیوز» گفت که یک بسته انفجاری در مسیر کاروان حامل کمک‌های لجستیک متعلق به ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا منفجر شده است.

وی خبر داد، این انفجار در مسیر «السماوه» واقع در جنوب عراق رخ داده است. این منبع تأکید کرد که این انفجار خسارت‌هایی به خودرو‌های زرهی آمریکا وارد کرده، ولی تلفات جانی در پی نداشته است.

در همین ارتباط، یک کاروان وابسته به ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا به تازگی در استان الناصریه عراق هدف بمب‌های کنار جاده‌ای قرار گرفت.

بلافاصله پس از این حمله، یک کاروان لجستیکی دیگر وابسته به این ائتلاف در السماوه نیز هدف بمب‌های کنار جاده‌ای قرار گرفت که تلفات جانی نداشت.

پارلمان عراق سال گذشته به دنبال اقدام واشنگتن در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس معاون سابق رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد، مصوبه خروج نظامیان بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد.

با این حال، نظامیان بیگانه مستقر در عراق بویژه نیرو‌های آمریکایی هنوز خاک عراق را به‌طور کامل ترک نکرده‌اند. با وجود فشار‌ها بر نظامیان خارجی برای ترکی عراق، وزارت دفاع آمریکا اخیرا خبر داد که تعداد نظامیان این کشور در عراق به ۲۵۰۰ نفر رسیده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار